Další vzdělávání pedagogů, kariérní řád Podmínky stanovuje a upravuje Zákon o pedagogických pracovnících v hlavě IV http://www.msmt.cz/dokumenty-3/zakon-o-pedagogickych-pracovnicich-1 § 24 Další vzdělávání pedagogických pracovníků (1) Pedagogičtí pracovníci mají po dobu výkonu své pedagogické činnosti povinnost dalšího vzdělávání, kterým si obnovují, udržují a doplňují kvalifikaci. (2) Pedagogičtí pracovníci se mohou účastnit dalšího vzdělávání, kterým si zvyšují kvalifikaci. Zvýšením kvalifikace se podle zvláštního právního předpisu9) rozumí též její získání nebo rozšíření. (3) Ředitel školy organizuje další vzdělávání pedagogických pracovníků podle plánu dalšího vzdělávání, který stanoví po předchozím projednání s příslušným odborovým orgánem. Při stanovení plánu dalšího vzdělávání je nutno přihlížet ke studijním zájmům pedagogického pracovníka, potřebám a rozpočtu školy. (4) Další vzdělávání pedagogických pracovníků se uskutečňuje a) na vysokých školách, v zařízeních pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a v jiných zařízeních (dále jen "vzdělávací instituce") na základě akreditace udělené ministerstvem, b) samostudiem, c) dalším vzděláváním zdravotnických pracovníků podle zvláštního právního předpisu6) v případě učitelů zdravotnických studijních oborů. (5) Dokladem o absolvování dalšího vzdělávání podle odstavce 4 písm. a) je osvědčení vydané vzdělávací institucí, která další vzdělávání uskutečňovala. (6) Ministerstvo stanoví prováděcím právním předpisem druhy a podmínky dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a způsob jeho ukončení. Ministerstvo vnitra nebo Ministerstvo obrany stanoví prováděcím právním předpisem druhy a podmínky dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a způsob jeho ukončení pro pedagogické pracovníky škol, které zřizuje. (7) K dalšímu vzdělávání uvedenému v odstavci 4 písm. b) pedagogickým pracovníkům přísluší volno v rozsahu 12 pracovních dnů ve školním roce, nebrání-li tomu vážné provozní důvody nebo účast pedagogického pracovníka na dalším vzdělávání podle odstavce 1 nebo 2; dobu čerpání volna určuje ředitel školy. Za dobu čerpání tohoto volna přísluší náhrada platu, která se rovná výši ušlého platu. Trvá-li pracovní poměr jen část školního roku, přísluší za každý měsíc trvání pracovního poměru jedna dvanáctina volna podle věty první. Při sjednání kratší než stanovené týdenní pracovní doby se úměrně tomu sníží rozsah volna podle věty první. Nevyčerpané volno či jeho poměrná část bez dalších nároků zaniká. Volno podle věty první se pro pracovněprávní účely považuje za překážku v práci na straně zaměstnance. (8) Další vzdělávání pedagogických pracovníků se nepovažuje za rekvalifikaci podle zvláštního právního předpisu9a). § 29 Kariérní systém (1) Kariérní systém je soubor pravidel, stanovených pro zařazení pedagogických pracovníků do kariérních stupňů. (2) Kariérní stupeň je určen popisem činností, odbornou kvalifikací, popřípadě dalšími kvalifikačními předpoklady a systémem hodnocení, které musí pedagogický pracovník plnit, aby tyto činnosti mohl vykonávat. (3) Zařazení pedagogického pracovníka do vyššího kariérního stupně je podmíněno a) výkonem činností 1. specializovaných, nebo metodických, nebo metodologických, nebo náročnějších zejména z hlediska psychické námahy a náročnosti na přípravu, 2. řídících, b) plněním odborné kvalifikace podle § 6 až 21 a u činností, které stanoví ministerstvo prováděcím právním předpisem, též plněním dalších kvalifikačních předpokladů. (4) Dalšími kvalifikačními předpoklady jsou a) pedagogická praxe, kterou se rozumí výkon přímé pedagogické činnosti, b) osvědčení o způsobilosti k výkonu specializované nebo metodické nebo metodologické nebo řídící činnosti vydané akreditovanou vzdělávací institucí (dále jen "osvědčení o způsobilosti"). (5) Podmínky zařazení pedagogického pracovníka do kariérního stupně, popis činností, délku pedagogické praxe, podmínky získávání osvědčení a systém hodnocení stanoví ministerstvo prováděcím právním předpisem vydaným podle § 24 odst. 6. (6) Osvědčení o způsobilosti podle odstavce 4 písm. b) vydané pedagogickému pracovníkovi musí obsahovat tyto náležitosti a) jméno, příjmení, titul, datum a místo narození pedagogického pracovníka, b) číslo akreditace příslušného vzdělávacího programu a pořadové číslo osvědčení, c) název a sídlo vzdělávací instituce a název příslušného vzdělávacího programu, d) datum vydání, e) razítko vzdělávací instituce, f) podpis oprávněného pracovníka. Odkaz na aktuální „platovou tabulku“ https://www.pedagogicka-komora.cz/2019/01/aktualni-tarifni-platy-ucitelu-dalsich.html Kariérní řád – priorita ministerstva školství 2017 http://www.msmt.cz/o-webu-msmt/karierni-rad Další vzdělávání – možný význam, smysl  setkávání pedagogů  výměna zkušeností, sdílení materiálů  zamýšlení se nad vlastní prací a možnostmi jejího zlepšování  získávání inspirace pro vlastní práci  seznámení se s jinými přístupy, metodami, ukázkami práce  obohacení o nové poznatky, rozšíření obzorů  obdržení nových materiálů, informace Nabídka programů dalšího vzdělávání (zaměřeno na matematiku)  Otevřeno – měníme vzdělávání učitelů: https://otevreno.org/mapovani/  Učitel naživo: https://www.ucitelnazivo.cz/  Vzdělávací agentura: https://www.descart.cz/  Středisko služeb školám: http://www.sssbrno.cz/?go=vzdelavani  Národní institut pro další vzdělávání: http://www.nidv.cz/vzdelavaci-programy o zde též nabídka studia pro funkce k maturitě (zadavatel, hodnotitel, …) http://www.nidv.cz/statni-maturita  PdF Karlovy univerzity: http://class.pedf.cuni.cz/  Jednota českých matematiků a fyziků: http://www.jcmf.cz/  Masarykova univerzita: https://www.muni.cz/uchazeci/vzdelavani-po-cely-zivot/dalsi- vzdelavani  JCMM – učitelé: https://www.jcmm.cz/ucitele o Polygram, SOČ…  MŠMT – vzdělávání pedagogů http://195.113.76.20/vzdelavani/dalsi-vzdelavani