C2115 Praktický úvod do superpočítání -1-XI. lekce C2115 Praktický úvod do superpočítání XI. lekce Petr Kulhánek kulhanek@chemi.muni.cz Národní centrum pro výzkum biomolekul, Přírodovědecká fakulta Masarykova univerzita, Kamenice 5, CZ-62500 Brno Revize 1 C2115 Praktický úvod do superpočítání -2-XI. lekce Report chyb Nic není dokonalé ... Request Tracker: https://bestpractical.com/, instance provozovaná CESNETem C2115 Praktický úvod do superpočítání -3-XI. lekce WOLF a lokální klastry Pokud při práci s klastrem WOLF či jinými klastry ve správě skupiny výpočetní chemie narazíte na problém (ať už se jedná o software či hardware), zachovejte klid a snažte se řídit níže uvedenými pokyny. Problémy se samy nevyřeší, nebuďte při jejich ohlašování lhostejní! Pokud narazím na problém ▪ Software ▪ zkontrolujte zadávaný příkaz(y), jméno spouštěné aplikace ▪ čtěte pozorně chybové výstupy ▪ zkuste chybu zreprodukovat ▪ na jiném počítači ▪ v jiném účtu (požádejte kolegu) ▪ konzultujte svůj problém s vaším kolegou, vyučujícím nebo školitelem ▪ Hardware ▪ zkontrolujte zda-li je počítač zapnutý ▪ zkontrolujte zda-li je monitor zapnutý ▪ zkontrolujte zda-li není viditelně rozpojená kabeláž (napájení, síťový kabel, připojení klávesnice, myši, monitoru) Pokud problém nevyřešíte, oznamte problém správcům klastru e-mailem na: support@lcc.ncbr.muni.cz !!NICNEMAŽTE!! C2115 Praktický úvod do superpočítání -4-XI. lekce MetaCentrum Pokud při práci v prostředí MetaCentra narazíte na problém, zachovejte klid a snažte se řídit níže uvedenými pokyny. Problémy se samy nevyřeší, nebuďte při jejich ohlašování lhostejní! Pokud narazím na problém ▪ zkontrolujte, zda-li máte platné kerberovské listky ▪ zkontrolujte zadávaný příkaz(y), jméno spouštěné aplikace ▪ čtěte pozorně chybové výstupy ▪ zkuste chybu zreprodukovat ▪ na jiném počítači ▪ v jiném účtu (požádejte kolegu) ▪ konzultujte svůj problém s vaším kolegou, vyučujícím nebo školitelem Pokud problém nevyřešíte, oznamte problém správcům klastru e-mailem na: meta@cesnet.cz V případě, že používáte v MetaCentru prostředí Infinity , tak své požadavky, pokud nevíte kam patří, zasílejte na: support@lcc.ncbr.muni.cz !!NICNEMAŽTE!! C2115 Praktický úvod do superpočítání -5-XI. lekce Vlastní chybový report Zprávy odesílejte z e-mailové adresy, kterou máte uvedenou v IS MUNI nebo máte registrovanou v Perunu. Můžete použít i jiné e-mailové adresy, ale pak se nebudete moci zpětně podívat na způsob řešení žádosti ve webovém rozhraní správce požadavků. Předmět zprávy: stručný popis problému Dále uveďte: • vaše jméno, přihlašovací jméno a jméno stroje, kde k chybě dochází V případě softwarové chyby: • data nemažte, pokud s nimi potřebujete dále pracovat, tak udělejte jejich kopii • uveďte cestu k souborům či jejich kopii, které mohou souviset s chybou • data zpřístupněte pro čtení pro všechny uživatele (týká se dat v MetaCentru a požadavků zasílaných na support@lcc.ncbr.muni.cz) • co spouštíte a jak spouštíte • co přesně nefunguje (nesoustřeďte se na popis možných příčin problémů, ale na popis vlastního problému, abychom jej byli schopni zreprodukovat) • kopie chybového výstupu (celý od zadání příkazu) V případě hardwarové chyby: • stačí stručný popis toho, co nefunguje C2115 Praktický úvod do superpočítání -6-XI. lekce Jiné žádosti Na uživatelskou podporu můžete dále zasílat i jiné žádosti např. žádosti na instalaci software, změnu účtů, které si nemůžete udělat sami a pod. Vždy výstižně popište, co potřebujete udělat a důvody ke změně. Tyto žádosti posílejte na správnou uživatelskou podporu, urychlíte tak vyřízení vaší žádosti. C2115 Praktický úvod do superpočítání -7-XI. lekce Další komunikace, stav žádosti V další komunikaci odpovídejte na e-maily, které vám přijdou z uživatelské podpory. Nový e-mail (odpověď) musí být opět zaslán na adresu uživatelské podpory a v jeho předmětu musíte zachovat identifikaci žádosti, která je ve tvaru: [MetaCentrum #150002] pro meta@cesnet.cz [LCC Support #149892] pro support@lcc.ncbr.muni.cz unikátní číslo žádosti Žádost se může vyskytovat v několika stavech: ▪ new nově přijata žádost ▪ open na žádost bylo odpovězeno správcem ▪ resolved žádost byla vyřešena ▪ rejected žádost byla zamítnuta Na vyřešenou žádost již bezúčelně nereagujte (např. poděkováním). Každý nově přijatý email žádost převede zpět do stavu "open" a správci musí žádost znovu zavírat. Do konverzace můžete zahrnout další osobu a to tak, že její e-mail vložíte do kopie odesílané zprávy. V další komunikaci již odpovídáte pouze na uživatelskou podporu, systém sám automaticky bude rozesílat e-maily všem zúčastněným. C2115 Praktický úvod do superpočítání -8-XI. lekce Webové prostředí https://rt.muni.cz nebo https://rt4.cesnet.cz Správce RT systému (CESNET) poskytuje webové prostředí na adrese: Pro přihlášení můžete použít buď eINFRA účet nebo EduID (Masarykova univerzita, UČO a primární heslo do ISu MU). Po přihlášení budete mít přehled o vašich žádostech zaslaných z e-mailových adres, které jsou přiřazeny k účtu v Perunu nebo IS MU. Poznámka: Za určitých okolností se nemusí správně spárovat vaše emailová adresa s EduID identitou. Pokud se tak stane a chcete mít přehled o zaslaných požadavcích, tak požádejte o dodatečné spárování na rt@rt4.cesnet.cz. C2115 Praktický úvod do superpočítání -9-XI. lekce Webové prostředí, pokr. po kliknutí na lístek, se zobrazí jeho historie položka "Edit" - je možné přidat přehled zaslaných lístku (My Requests") a jiným způsobem měnit vzhled stránky C2115 Praktický úvod do superpočítání -10-XI. lekce Cvičení 1 1. Zašlete fiktivní report chyby na uživatelskou podporu LCC skupiny: support@lcc.ncbr.muni.cz 2. Přihlaste se do webového prostředí a zobrazte si historii vaší žádosti, komu byla žádost odeslána (Outgoing email recorded, akce Show).* 3. Vyčkejte na reakci správce. 4. Na odpověď zareagujte (pomocí e-mailu). 5. Po zavření lístku si zobrazte aktuální stav lístku ve webovém prostředí.* *) Nebude fungovat v případě, že nemáte správně spárovanou e-mailovou adresu s e-INFRA profilem.