Prezentovaná hodina by měla mít tyto součásti: 1. otázky k opakování látky, na kterou navazujete (zopakujte všechny pojmy, které studenti probrali v předchozí výuce a vy je budete pro expozici nové látky potřebovat) 2. krátkou motivaci (řečnická otázka, krátký rozhovor se studenty, situace ze života, obrázek, krátké video, praktický význam probíraného tématu, prostě cokoliv, co by studenty navnadilo na probírané téma) 3. expozici nové látky, pro kterou si v závislosti na zvolené vyučovací metodě připravíte prezentaci nebo soubory otázek, na základě kterých budete vyvozovat novou látku nebo nějakou praktickou činnost, která vám pomůže látku vyvodit. Vyučovací metody je možné (a vhodné) v průběhu hodiny střídat, takže můžete využít všechny možnosti. 4. nějakou formu opakování nové látky, např. otázky pro shrnutí a opakování, křížovku s novými pojmy, různé doplňovačky, můžete využít on-line testovací aplikace, např. kahoot! Mějte prosím na paměti, že vámi vybrané téma může reprezentovat látku přesahující rozsahem jednu vyučovací hodinu. Vyberte si z daného tématu tolik učiva, kolik myslíte, že byste na střední škole stihli naučit v jedné vyučovací hodině.