Z3090c Humánní geografie - cvičení 8. seminář 22.–23. 11. 2021 MUNI SCI Geografický ústav (CS) - Inverzní provedení 2 MUNI SCI Geografický ústav (CS) - Inverzní provedení A 1936 project for making the 2nd floor of the Eiffel Tower accessible by car - 9GAG Z3090c Humánní geografie - cvičení 3 • • MUNI SCI Geografický ústav (CS) - Inverzní provedení Z3090c Humánní geografie - cvičení 4 • • MUNI SCI Geografický ústav (CS) - Inverzní provedení Z3090c Humánní geografie - cvičení 5 • • MUNI SCI Geografický ústav (CS) - Inverzní provedení Z3090c Humánní geografie - cvičení 6 • • MUNI SCI Geografický ústav (CS) - Inverzní provedení Z3090c Humánní geografie - cvičení 7 • • MUNI SCI Geografický ústav (CS) - Inverzní provedení Z3090c Humánní geografie - cvičení 8 • • MUNI SCI Geografický ústav (CS) - Inverzní provedení Z3090c Humánní geografie - cvičení 9 • • MUNI SCI Geografický ústav (CS) - Inverzní provedení Z3090c Humánní geografie - cvičení 10 • • MUNI SCI Geografický ústav (CS) - Inverzní provedení Z3090c Humánní geografie - cvičení 11 • • MUNI SCI Geografický ústav (CS) - Inverzní provedení Amsterdam: historic images depicting a transition from cars to bikes in the city centre – The Urban Observer Z3090c Humánní geografie - cvičení 12 • • MUNI SCI Geografický ústav (CS) - Inverzní provedení Bicycle Queensland on Twitter: "Amsterdam used the 1970s oil crisis as a catalyst for change, & as a starting point to become the cycling city it is today. We believe QLD cities Z3090c Humánní geografie - cvičení 13 • • MUNI SCI Geografický ústav (CS) - Inverzní provedení Nieuwe Doelenstraat - Sustainable Amsterdam Z3090c Humánní geografie - cvičení 14 • • MUNI SCI Geografický ústav (CS) - Inverzní provedení Livable Cities Campaign - Sustainable Amsterdam Z3090c Humánní geografie - cvičení 15 •Zadání cvičení: •Prostudujte si text Kennetha T. Jacksona The drive-in Culture of Contemporary America z roku 1985. Autor se zamýšlí nad rolí automobilu ve fungování americké společnosti. Popisuje elementy a stavební prvky „automobility“ jako životního stylu a hodnotí její dopady na formování měst, resp. suburbií. •Ve stručném textu (max. strana A4) se zamyslete nad následujícími otázkami: 1.Do jaké míry je autorův náhled na provázání automobilu a každodenního života reálný? 2.Lze popisované americké reálie přenést beze zbytku do prostředí současné Evropy, resp. současné ČR? 3.Pokud bychom podobně studovali situaci v ČR (SR), jaké příznaky, prvky a procesy „automobilitní kultury“ byste identifikovali vy? 4.Má vůbec v prostředí ČR (SR) smysl hovořit o automobilitě jako specifickém životním stylu? Pokud ano, jak moc ovlivňuje prostorové fungování společnosti? • • MUNI SCI Geografický ústav (CS) - Inverzní provedení Zadání cvičení Automobilita – zadání cvičení Z3090c Humánní geografie - cvičení 16 MUNI SCI Geografický ústav (CS) - Inverzní provedení Zadání cvičení Automobilita – souhrnné požadavky • •Obsah cvičení: •Dodržení základních instrukcí organizace cvičení a požadavků (!) •Samotné vypracování cvičení bude obsahovat: §Zaměřte se na klíčová témata patřící do automobility a „auto versus město“ a vypracujte reakce na položené otázky vycházející ze studia textu (max. 1 strana A4). §Váš pohled nesmí být nutně černobílý (ano/ne). §Závěr bude součástí cvičení a bude obsahovat shrnutí zjištěných poznatků (i v tomto případě je nutné dodržet cca. 180 slov) • • Deadline pondělní skupiny: 29. 11. 2021 23.59. Deadline úterní skupiny: 30. 11. 2021 23.59 • Z3090c Humánní geografie - cvičení • Dotazy? 17 MUNI SCI Geografický ústav (CS) - Inverzní provedení Děkuji za pozornost