Návod k vypracování protokolu s fotografiemi preparátů pro Cvičení z cytologie a anatomie rostlin 1) Pořízení fotografie preparátu Pozorovaný preparát je možné vyfotit pomocí vlastního mobilu/tabletu, nebo zaznamenat pomocí okulárové kamery a počítače u několika mikroskopů v učebně. Fotografie musí být ve formátu JPEG, a musí být přejmenována/uložena se jménem ve tvaru „UCO_prijmeni_nazev.jpg“ (např.: 4658_zezulka_parenchym-brukev1.jpg) Připravené fotografie je třeba nahrát do příslušné složky v Odevzdávárně v ISu (nahrání z vlastních mobilů/tabletů zajistí studenti, nahrání z počítačů v učebně zajistí učitel), nejlépe co nejdříve po skončení cvičení (NE v jeho průběhu!). K fotografiím je třeba si udělat náčrt a poznámky, jak a jaké struktury na nich v protokolu popsat! 2) Příprava základního protokolu Základem protokolu bude textový dokument (.docx, .odt apod.), na jehož začátku bude uvedeno jméno studenta, datum, skupina a název tématu cvičení. Dál v něm budou vloženy pořízené fotografie preparátů a budou doplněné stručným popisem obsahujícím: 1) české a latinské jméno rostliny (např.: Brukev , Brassica sp.), 2) označení preparátu (např.: příčný řez řapíkem listu) a údaj o zvětšení při pozorování (např.: 200x), a 3) případné doplňující informace (např.: rohový kolenchym u vnějšího okraje řapíku). Popis bude umístěný na řádcích nad fotografií, je třeba jen pohlídat formátování, třeba přetečení fotografie mimo okraj stránky atd. 3) Doplnění popisků a označení pozorovaných struktur na fotografiích Takto připravený základní protokol je vhodné převést/uložit/exportovat do formátu PDF a požadované popisky struktur na fotografiích doplnit třeba pomocí nástroje „Poznámka“ v Adobe Acrobat Readeru, kde lze vkládat např. „Textový popisek“ (okénko s textem a šipkou), šipky, tvary, textová pole atd. Doplnění popisků do fotografií je možné provést i přímo v textovém/grafickém editoru, v němž bude připravován základní protokol, ale je povinností studenta zkontrolovat správnost převedení a umístění takových popisků ve finálním PDF souboru. Finální protokol je třeba uložit ve formátu PDF a se jménem ve tvaru: „skupina_uco_prijmeni_temazadani.pdf“ (např.: Po14h_4658_Zezulka_Zakladni-pletiva.pdf) 4) Odevzdání protokolu Protokol se bude odevzdávat ve formátu PDF do Zadání v prostředí MS Teams v rámci „týmu“ příslušné seminární skupiny. Učitel pak provede vyhodnocení odevzdaných protokolů, případně komentářem označí chyby a vrátí protokoly s chybami k přepracování.