Multimedia ve výuce I

Didaktické nástroje a aplikace

Prerekvizity k výukovému bloku

Zamyslete se nad tématem, kterému se budete chtít věnovat. V tomto výukovém bloku budeme zkoušet vytvářet různé interaktivní testy, pracovní listy i vlastní výukové prostředí.

Úvod

Se studenty a studentkami můžete pracovat i za použití různých nástrojů a aplikací. Těch existuje pro práci na hodinách či pro přípravu na hodinu ohromné množství. Některé rychle zastarají nebo přestanou existovat, jiné zůstanou. Tato lekce se snaží dát spíše obecné tipy na to, co se nám v souvislosti s výukou osvědčilo nebo se nám prostě líbí a přijde nám praktické. Na lektorce/lektorovi pak je, aby sledovali trendy a vývoj aplikací a nebáli se je zkoušet na hodinách. Prohlédněte si prosím námi doporučované nástroje a vyzkoušejte si pracovat více s těmi, které Vás zaujmou. 

Pokud něco vytvoříte, neváhejte s námi podělit ve sdíleném prostředí v MS Teams.  

Přečtěte si Strategii digitálního vzdělávání


Web x Aplikace

Se spoustou aplikací, které vám v následující části doporučíme, můžete pracovat buď ve webovém rozhraní, v mobilní aplikaci nebo jsou možné obě varianty.

Cena

Spousta mobilních nebo webových nástrojů je placená. Vybrali jste zde takové, které jsou aspoň v základní variantě bezplatné.

Více informací

Doporučujeme si přečíst úvod v této knize: 

Proklikejte si tuto stránku

Úkoly k procvičení


Prezenční výuka

  1. Po společném vyzkoušení testovacích aplikací a nástrojů si vyberte jeden z nich a vytvořte vlastní test na téma, které jste si zvolili.
  2. Nasdílejte vámi vytvořený  kvíz spolužákům a též vyplňte kvízy, které nasdíleli oni.
  3. Diskutujte o zkušenostech s různými nástroji.
  4. Vyberte si jeden z nástrojů na tvorbu interaktivních pracovních listů.
  5.  Převeďte pracovní list ve formátu PDF do interaktivní podoby, případně vytvořte úplně nový interaktivní pracovní list na zvolené téma. 

Distanční výuka

  1. Vytvořte interaktivní pracovní list podle instrukcí z hodiny, který bude doplněn o krátký kvíz věnovaný stejnému tématu.
  2. Výsledný pracovní list i s kvízem zašlete na mail vyučujícímu. 

_________________________________________________

Tipy na nástroje

Obsah: