3.7 Osobnost lektora
Lektor má v hodině největší motivující vliv na přístup klientů k prováděné pohybové aktivitě. Zejména nadšení, pozitivní emoce, kreativita jsou nepostradatelné ve vystupování lektora při lekcích bodystylingu a vedou k úspěšné práci s klienty.
Doporučená „image“ lektora:
-
vlastním vystupováním, vhodným sportovním oděvem a dobrou komunikací se snažíme zaujmout všechny klienty,
-
motivujeme nejen verbálně (hlasové pokyny), ale i neverbálně (mimikou, gestikulací, pohyby tělem),
-
udržujeme s lidmi neustále oční kontakt, využíváme osobitou mimiku, která ale nesmí být komická, nesmí rozptylovat a odpoutávat pozornost,
-
pokyny nepodáváme příliš hlasitě (nekřičíme!),
-
hudbu nepouštíme příliš hlasitě, všichni musí naše pokyny nejen slyšet, ale i jim rozumět,
-
snažíme se být přátelští, ne dominantní, doporučujeme prvky humoru, které napomohou k uvolnění nálady,
-
pohybový projev techniky musí být přesný a výrazný,
-
odpovídáme vždy ochotně na dotazy klientů týkající se cvičení, životního stylu a výživy,
-
na svou lekci přicházíme včas, všechny pozdravíme a před začátkem hodiny seznámíme klienty s náplní cvičení a snažíme se je od začátku maximálně zaujmout,
-
nepracujeme bez předběžné přípravy, bez plánu a bez schopnosti improvizovat,
-
snažíme se věnovat všem klientům trpělivě, povzbuzujeme, chválíme jejich přístup a provedení určených cvičení,
-
k vedení hodiny přistupujeme zodpovědně, přihlížíme k věku, individualitě a pohybovým předpokladům jednotlivých klientů,
-
snažíme se do cvičení zapojovat stále nové nápady, nové pohybové variace, využívat pomůcky (míče, činky, overbally, tyče, apod.).