PEDAGOGICKÁ  EVALUACE   •  Pedagogická  evaluace  =  educa0onal  evalua0on/assesment  =   samostatná    disciplína  pedagogické  vědy   •  Evaluace  ve  vědecké  terminologii  vs.  evaluace  v  pedagogice?     =  hodnocení,  monitorování  a  měření  určitých  jevů  –  jakých?        charakterizujících  stav,  kvalitu,  fungování,  efek0vnost  škol,   čásJ  nebo  celku  vzdělávacího  systému     =  teorie  +  metodologie  +  edukometrie     •  Role=  korekce  a  inovace  vzdělávacího  systému,  strategie   plánování  rozvoje,  priorit.   Pedagogická  evaluace     Zahrnuje:   -­‐  Hodnocení  vzdělávacích  procesů  (výuky)   -­‐  Hodnocení  vzdělávacích  programů   -­‐  Hodnocení  vzdělávacích  výsledků   -­‐  Hodnocení  edukačního  prostředí   -­‐  Hodnocení  kvality  a  produk0vity  škol       Hodnocení  vzdělávacích  programů   Otázky:     •  Evaluace  osnov,  kurikula,  vzdělávacího  plánu,   projektu  apod.     •  Napr.  Ověřování  RVP  ZV    1)  Přímé  ve  výukové  praxi  –  55    pilotních  škol    2)  Expertní  posuzování  –  35  odborníků       Evaluace  edukačních  prostředí     Otázky:     •  Psychosociální  klima  tříd   •  Klima  školy  =  faktory  subjek0vního  a   objek0vního  charakteru   •  Organizační  klima  školy         Hodnocení  vzdělávacích  procesů   Otázky:     •  Hodnocení  zaměřené  na  charakteris0ky  a   podmínky  vzdělávacích  procesů.     •  Observace  (objek0vní),  par0cipace(subjek0vní)       Hodnocení  vzdělávacích  výsledků   Otázky:     •  Projekt  Kalibro   •  IEA   •  PISA   •  TIMSS   Hodnocení  kvality  a  efek0vity  škol   Otázky:       ?  Žebříčky  škol  ?     ?  Efek0vní  škola?   Znaky  určující  efek