DIDAKTIKA – TESTOVÉ OTÁZKY 1. Standardizovaný didaktický test je: (vyberte nejpřesnější variantu) a) běžný didaktický test vytvořený učitelem bez odborných nároků na tvorbu testu b) didaktický test vytvořený MŠMT určený pro srovnávání vzdělávacích výsledků v jednotlivých regionech c) profesionálně vytvořený didaktický test, jehož vlastnosti jsou známy z ověřování testu na souboru žáků d) test, který obsahuje výhradně uzavřené otázky s možnostmi výběru ze tří až čtyř variant 2. Zkratka kurikulárního dokumentu, který je závazný pro MŠ, ZŠ a SŠ v ČR je: (vyberte nejvhodnější odpověď) a) OPVK b) MŠMT c) RVP d) VUP 3. Dichotomickou testovou otázkou rozumíme: (vyberte nejpřesnější variantu) a) uzavřenou testovou otázku se dvěma variantami odpovědi (např. ano/ne) b) otevřenou testovou otázku s možností stručné odpovědi (např. doplnění pojmu) c) otevřenou testovou otázku s možností široké odpovědi (esej) d) uzavřenou testovou otázku s více správnými variantami odpovědi 4. Organizační forma vyučování, při které se v úvodu zvolí skutečný a komplexní problém, poté se zformulují a rozdělí úkoly, následuje diskuse, řešení problému a v závěru zveřejnění výsledků a promyšlená zpětná vazba, se nazývá: a) sociální učení b) tematická výuka c) diferencované vyučování d) projektové vyučování 5. Uveďte jeden příklad vnější motivace ve vyučování: …………………………………………………………………………………………………… 6. Vyjmenujte alespoň 3 typy alternativních (reformních) škol: …………………………………………………………………………………………………… 7. Pojem edukace nejpřesněji vystihuje definice: a) soustavná, systematická a vnitřně koherentní příprava na vyučování b) výchovně-vzdělávací proces c) hodnocení naplnění výchovně-vzdělávacích cílů d) srovnávací metoda hodnocení odlišných vzdělávacích systémů 8. Uveďte příklady alespoň 4 didaktických zásad: …………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………… 9. Průběh učiva a jeho obsah vyjadřuje pojem: a) Klíčová kompetence b) Kurikulum c) Edukace d) Pedagogická evaluace 10. Uveďte příklad pěti libovolných didaktických prostředků: …………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………