Prvky lze vytvářet, mazat a upravovat na kartě "Edit".
Editace vrstev
Editací existujících vrstev můžeme v rámci nich vytvářet nové prvky (body, linie, polygony) – u jednotlivých typů geometrií jsou možnosti tvorby nových prvků různé.
V rámci editace můžeme i mazat či upravovat existující prvky a jejich geometrii.
Nový prvek v rámci vrstvy vytvoříme kliknutím na "Create Features", následně nám vyskočí nové okno, kde zvolíme vrstvu, ve které chceme prvky vytvářet a následně vybereme způsob vytvoření prvku (v případě polygonu je to například nakreslením polygonu pomocí jeho jednotlivých vertexů, kruhem, elipsou, od ruky atd.). Po výběru můžeme začít "kreslit" prvky do vizualizačního okna. Námi vytvořené prvky pak uložíme kliknutím na "Save" v liště nástrojů (případně "Discard", když chceme změny smazat) (Obr. 12). Takto lze přidávat prvky jak do nových, tak již existujících vrstev, které nějaké prvky už obsahují.
Slouží pro bezešvé navazování jednotlivých vektorových prvků mezi sebou (jednotlivé vertexy/body se k sobě při editaci podle nastavení snappingu začnou „lepit“ – respektive nově vytvářený vertex se nám přichytí na již existující vertex prvku stejné nebo jiné vrstvy).
Nové prvky můžeme vytvářet například na základě jiných vektorových dat (Obr. 13), nebo rastrových podkladových map (můžeme je "obkreslovat") (Obr. 14). Na druhém obrázku můžeme zároveň vidět, že se nám pro každý nově vytvořený polygon automaticky vytvoří i záznam v atributové tabulce.