Testování a hodnocení 0. Proč hodnotit? 1. Klasifikační řád školy viz oficiální dokument 2. Co hodnotit - písemné práce / testy - ústní zkoušení - DÚ / výstupy z projektů / protokoly z LP - vedení sešitu / poznámek - dobrovolné aktivity (soutěže, referáty, výrobky, ...) - celkový dojem z práce žáka (xichtovné) 3. Oprava vzorové písemky 4. Základní pravidla hodnocení - předem známá pravidla hodnocení i uzavírání známky - hodnotí se vyřčené / napsané - vyžadovat postup (zdůvodnění) - zdůvodnit hodnocení (žákovi i celé třídě) - archivace podkladů - průběžné informace třídnímu / rodičům - spravedlivý a ohleduplný přístup (v max. možné míře) 5. Test s uzavřenými odpověďmi - právě jedna odpověď z N je správně - libovolný počet odpověďí je správně - pevně daná pravidla na výsledné hodnocení (známky / body) - problematický (není jasné, kde došlo k chybě) - rychlý na opravu 6. „Klasická“ písemka - znalostní otázky (jednotky, definice, převody, ...) - úlohy s úplným zadáním - odhadové úlohy - odhady - zdůvodnění otázky - vysvětlení experimentu POZOR na opisování !!! 7. Ústní zkoušení - rozhovor se žákem - otázky by měly tvořit „příběh“ - v případě neznalosti přejít do jiné oblasti - zkoušení je příprava třídy (forma opakování) - lze zkoušet i po dvou nebo po třech (vybírat odpovídající dvojice) 8. Jak hodnotit - celkový dojem - ohodnotit jednotlivé části známkami, určit průměr - jednotlivé části obodovat, určit součet 9. Jak uzavírat známku za pololetí - průměr ze známek (???) - vážený průměr známek (větší jednička / menší jednička) - absolutní bodovací systém - relativní bodovací systém