Tvorba videí studenty M3100 Kdo: skupiny: Náhodně rozdělené skupiny po 3-4 studentech (rozdělení provede vyučující) Zadání úkolu: Úkolem je vytvořit „výukové“ video, shrnující probíranou teorii. Studenti si mohou vybrat věty, které vysvětlí a objasní pro ostatní. Mohou si také vybrat definice, které důkladně rozeberou. Také lze zpracovat složitější (třeba teoretický) příklad, na němž se teorie objasní. Jak má výstup vypadat: · Cílem není pouze přepsat slovo od slova na přednáškách probírané důkazy. Důkazy lze doplnit vysvětlujícím komentářem. · Není třeba rozebírat pouze důkaz. Na několika příkladech lze ukázat, proč jsou předpoklady věty důležité a co by se stalo, kdyby ve větě nebyly. · Lze také uvést alternativní důkaz a rozebrat jej. Důkaz lze provést inovativním způsobem. Například graficky pomocí lentilek. · Definice lze vysvětlit pomocí jiných slov, ale lze také ukázat ekvivalentní definice. · Lze ukázat propojení více definic a popsat, jaké mají mezi sebou vztahy. · Pomocí definic lze spočítat konkrétní příklad (příklady jsou často počítány pomocí vět, a ne pomocí definic). Jak: Důraz by měl být kladen na srozumitelnost. Probíraná teorie nemusí být složitá, ale měla by být podána tak, aby ji ostatní pochopili. Zvláštní ocenění by mělo být uděleno videím, po jejichž shlédnutí si diváci teorii zapamatují. Množství: Každá skupinka by měla zpracovat v libovolné kombinaci tolik vět/definic/příkladů, kolik má skupina studentů. Věty a definice lze ilustrovat na jednoduchých příkladech, které se nepočítají. Výstup: Výstupem je video, jehož podobu si volí sami studenti. Klidně animujte pomocí loutek. Proč: Samotnou odměnou jsou získané znalosti. Navíc lze získat 0-2 body ke zkoušce. Upozornění: Z právních důvodů bude lepší, když celé video bude autorským dílem studentů a vyhnete se používání cizí hudby a obrázků. Inspirace: · https://www.youtube.com/watch?v=S0BXv90MlhA · https://www.youtube.com/watch?v=TGUWt5xcB8M Hodnocení videí studenty M3100 Kdo: Tvůrci videí jsou také hodnotiteli, přitom nyní pracují samostatně. Zadání úkolu: Úkolem každého hodnotícího je shlédnout 2 videa, které následně zhodnotí. Parametry hodnocení: Hodnocení je anonymní a mělo by být objektivní. Nehodnotíme kvalitu videa, střihu, nebo ušitých kostýmů. Hodnocení by se mělo soustředit na obsah. Zda je teorie podána srozumitelně, zda autoři videa probíranému obsahu rozumí, nebo zda se ve videu nacházejí chyby apod. Můžete nabídnout kritiku, ale také pochvalu dle vašeho úsudku. Upozornění: Hodnocení je anonymní, ale učitelé v systému identitu hodnotících vidí. Hodnocení by mělo být objektivní. Případné zvýhodňování/znevýhodňování může být rozsouzeno učitelem. Body za videa: Hodnotící navíc ohodnotí video hvězdičkami (0-5). Výsledné body budou zpracovány a video podle nich bude ohodnoceno. Každý člen skupiny pak dostane příslušný počet bodů. Průměrná známka videa -> počet získaných bodů: · 3-5 -> 2 body · 1-2.9 -> 1 bod · 0-0,9 -> 0 bodů Učitelé předmětu mohou rozhodnout v případě technických problémů, nesplnění podmínek apod. počet bodů změnit k lepšímu i horšímu. Doufáme, že takové kroky nebudou potřeba. Proč: Samotnou odměnou jsou získané zkušenosti. Pokud však student úkol splní a videa objektivně ohodnotí, tak získá 1 bod ke zkoušce. Učitelé mohou rozhodnout, že kvůli porušení pravidel bude bod neudělen.