Matematická analýza 3 První cvičení příklad 1: Určete definiční obory funkcí: \ rf \ _ y/4:X—y2 aj J\x, V) = ln(l_x2_j/2), b) f(x,y) = y/T^+y/T=yž, , . . arccos - f) f (x, y) = y/(x2+y2-l)(A-x2-y2), e) f (x,y) = \n(y\n(y - x)). příklad 2: Pomocí řezů a vrstevnic načrtněte grafy funkcí: a) f(x,y) = 2-x-y, b) f{x,y) = x2 + y2, c) f(x,y) = y/x2 + y2, d) f(x, y) = y/T^f, e) f(x,y) = a/9 - x2 - y2. příklad 3: Nakreslete graf funkce f(x,y) = x2 -y2 . příklad 4: Když znáte graf funkce z = f(x,y), co můžete říci o grafech funkcí 9(x,y) = f{x,y) +p, h(x,y) =-f(x,y), i(x,y) = f(x + p,y + q), kde p, q G IR? příklad 5: Rozmyslete, jak vypadají grafy funkcí: f(x,y) = ex~+y\ g(x,y) = In \/x2 + y2, h(x,y) = sin \Jx2 + y2, i(x,y) = — } vx + v příklad 6: Nakreslete vrstevnice funkcí: a) z = ex+y, b) z = \n^, c) z = y — x2, d) z = \Jx2 — y. Existuje nějaký problém (kromě kreslení grafu) s jehož řešením nám mohou vrstevnice výrazně porno