Příprava na vyučovací hodinu * Typy hodin * Celá třída (nedělená) * hlavně nové učivo * převažuje výklad učitele (např. nová látka či nový typ úlohy) * využití učebnic + odkazy na ně (dostupnost učebnic, stejná vydání) * materiály: * osnovy teorie (např. přehledy vzorců, tabulky, přehledy nových pojmů a jejich vlastností) * vzorové (ukázkové) příklady * materiály dle konkrétní povahy učiva * připravené konstrukční úlohy do geometrických partií * připravené grafy funkcí, které jsou studovány psaní písemných prací a jejich rozbory * Půlená třída (cvičení) * hlavně procvičování učiva (trénink žáků) * převažuje samostatná práce žáků * využití učebnic, sbírek úloh * materiály od učitele (zpravidla pracovní listy) ústní zkoušení * Související problémy k promyšlení (dle „typu“ učitele) * Způsob práce se třídou * udržení pozornosti celé skupiny po delší dobu (otázka kázně) * tempo průměrného žáka * zaměstnání a motivace lepších žáků (např. malé jedničky na konci hodiny) * domácí úlohy (frekvence, množství, způsob kontroly) * Způsob výkladu nové látky * časový rozsah nového učiva v jedné vyučovací hodině * Odvozování, dokazování? * hlavní role učitele * důkladné rozmyšlení posloupnosti úvah * skladba příkladů pro ilustraci, důkladné vysvětlení * zápis – míra přehlednosti, stručnosti, jasnosti, přesnosti, … „matematika je jazyk“ míra využívání didaktické techniky / „křída a tabule“ * Způsob vedení cvičení * Počítání na tabuli? Budu vyvolávat žáky (trénink vyjadřování)? * kontrola výpočtů, úroveň zápisu * sešity či výpočty do pracovních listů * zapojení třídy při zkoušení – samostatné výpočty se zkoušeným (zkoušenými) * teoretické otázky při zkoušení * Speciální kurzy (semináře, volitelné předměty) – další možné způsoby práce (např. maturitní opakování)