TALIS je zkratka pro Teaching and Learning International Survey, což je anglický název mezinárodního výzkumu o vyučování a učení. TALIS se zaměřuje na zkoumání podmínek, za kterých se učitelé učí a pracují, a na to, jak tyto podmínky ovlivňují kvalitu vzdělávání. TALIS se provádí každé šest let na reprezentativním vzorku učitelů a ředitelů škol z celého světa (ze zapojených zemí). Cílem TALIS je poskytnout informace o tom, jak vzdělávání funguje v různých zemích světa. TALIS pomáhá zemím porozumět, jak jejich vzdělávací systémy připravují učitele na výuku a jak tyto systémy podporují kvalitní vzdělávání. Zde je přehled hlavních cílů TALIS: - Poskytnout informace o tom, jak vzdělávání funguje v různých zemích světa - Porozumět, jak vzdělávání připravuje učitele na výuku - Porozumět, jak vzdělávání podporuje kvalitní vzdělávání TALIS se skládá z několika částí: - Dotazník pro učitele - učitelé odpovídají na otázky o svém vzdělání, zkušenostech, práci a názorech na vzdělávání. - Dotazník pro ředitele škol - ředitelé škol odpovídají na otázky o své škole, učitelích a žácích. TALIS je důležitým nástrojem pro zlepšování kvality vzdělávání. Pomáhá zemím pochopit, jak jejich vzdělávací systémy fungují a jak je lze zlepšit. Příklad toho, jak se výsledky TALIS mohou použít v praxi: - Země mohou použít výsledky TALIS k identifikaci oblastí, ve kterých je třeba zlepšit podmínky pro učitele. Například pokud výsledky TALIS ukazují, že učitelé v dané zemi mají nedostatek zdrojů, může země přijmout opatření k tomu, aby jim poskytla tyto zdroje. Země mohou použít výsledky TALIS k vývoji nových vzdělávacích programů a politik. Více info: https://www.csicr.cz/cz/Aktuality/Vysledky-mezinarodniho-setreni-TALIS-2018