Generalizace vybraných prvků Generalizace sídel  Má ukázat jejich rozložení a hustotu  Charakterizovat jejich význam  Být v souladu s ostatními prvky zejména komunikacemi.  (U všeobecně geografických map se kvalitativní charakteristiky vytrácejí.) Generalizace sídel  Topografické mapy – do měřítka 1:200K zobrazují všechna sídla.  Důležitá klasifikace sídel ( městská x venkovská, dle významu) Výrazná generalizace až od měřítka 1:500K a 1:1mil Generalizace při zachování vnitřní struktury Generalizace sídel  Procenta zachovaných sídel dle měřítka. Generalizace sídel  Zachování poměru zastavěné a nezastavěné plochy Generalizace sídel Generalizace sídel  Zábor nezastavěné plochy způs. generalizací Generalizace sídel  Všeobecně geografické mapy Závislost mezi plochou a počtem obyvatel sídla Určení velikosti značky Vzájemná podmíněnost prvků Generalizace komunikací  Jeden z nejdůležitějších činitelů  Vystižení dopravně geografických charakteristik území Topografické mapy  Přesné zobrazení hustoty a technické úrovně komunikací a dopravních staveb. (Mosty, tunely, …) Železnice  Počet kolejí  Šířka  Trakce  Účel  stav Železnice  Do měřítka 1:1mil se zobrazují v plném rozsahu.  Pouze se zevšeobecní jejich průběh (do měřítka 1:200K to není nutné) Problém – trať se zrušeným provozem Silnice  Šířka  Počet pruhů  Únosnost  Kvalita  …. Silnice  Nezpevněné polní a lesní cesty se zakreslují pouze na mapách 1:25K a 1:50K (dále pouze jako přístupové cesty k důležitým bodům)  Stezky a pěšiny pouze tam kde to vyžaduje účel Stupeň výběru komunikací Výběr komunikací