Brněnské Vánoce 2021 | TIC BRNO Humánní geografie Cvičení 10 Mgr. Michaela Kousalová MONO/POLYCENTRICKÝ SÍDELNÍ SYSTÉM VS. MONO/POLYCENTRICKÉ MĚSTO Co byste si měli odnést po tomto semestru? •interpretace je zásadnější než popis •pozorně poslouchejte a čtěte •nebojte se zeptat a řešit problémy (včas!) •nespoléhejte na to, že si čtenář vaší práce něco domyslí •dodržujte zadání a neřiďte se přesvědčením "já si myslím" •dodržujte deadliny •oddělujte svoje myšlenky od těch převzatých (správně citujte!) •zarovnávejte do bloku!!! •a myslete i na sebe! :) • Activity Special - Zatrolené hry Geografický ústav PřF MU PRAVIDLA HRY •hádá každý tým •nepoužívat kořeny slova •neodkazovat na konkrétní cvičení •při malování nepoužívat čísla a písmena •při pantomimě nevydávat zvuky •odpovědi říkejte dostatečně nahlas •na vysvětlení pojmu je 1 minuta •uhádnutý pojem = 1 bod, uhádne-li "domácí tým" = 1,5 bodu • Zadání cvičení 10 •V rámci ČR (nebo SR) identifikujte dvojici měst, která jsou od sebe vzdálena minimálně 120 km (měřeno nejkratší silniční kilometrickou vzdáleností). Obě města musí být obsluhována železniční dopravou. •Zjistěte kilometrickou vzdálenost mezi městy při použití osobního automobilu, autobusového a vlakového spojení. •Pro tytéž dopravní módy zjistěte i vzdálenost časovou (u busu a železnice počítejte s průměrným časem souboru vyhledaných spojení za den), resp. vzdálenost finanční (u osobního auta počítejte se spotřebou 7,5 l/100 km). •V případě autobusu a vlaku dále zjistěte frekvenci spojení mezi danými městy a jejich rozložení v průběhu dne; stejně tak zjistěte počet přestupů (průměr souboru vyhledaných spojení za den). oČasová rozmezí: 00:00-6:00, 6:01-9:00, 9:01-14:00, 14:01-18:00, 18:01-23:59 •Spoje veřejné dopravy vyhledávejte ideálně pro neprázdninovou/nesváteční středu. •Uvedené vztahy řešte pouze v jednom směru! (čím "atraktivnější směr", tím líp se vám to bude interpretovat) • Zadání cvičení 10 - obsah •Zadání •Vypracování: oTab. 1 - číselné údaje pro jednotlivé módy (km, min, Kč, průměrný počet přestupů) oTab. 2 – frekvence spojů pro jednotlivé časy (autobus + vlak) •Závěr ointerpretace v rozmezí 1 – 1,5 NS oZhodnoťte dopravní vazbu mezi městy a okomentujte výhody, resp. nevýhody jednotlivých dopravních módů. Krátce se také věnujte zhodnocení pozice měst v rámci silniční, resp. železniční dopravní sítě (širší geografický kontextu. Pokud je to v daném kontextu relevantní, zamyslete se i nad historickým kontextem (např. v případě železničního spojení). •Zdroje • •Deadline: 18. 12. 2024 do 23:59 Díky za pozornost a za celý semestr! Hodně štěstí ve zkouškovém! Obsah obrázku text, snímek obrazovky, Písmo, číslo Popis se vygeneroval automaticky.