Alternativní plnění pedagogické praxe 2
Zkuste, prosím, aplikovat největší možnou míru samostatnosti a praktičnosti (v oblasti vyhledávání informací, vašich dosavadních zkušeností i fantazie), avšak ve spolupráci s provázejícím učitelem (dále PU). Písemné výstupy z těchto činností budou nedílnou součástí vašeho portfolia.
Povinné (nutno splnit všechny body)
·
Vytvořte
harmonogram praxe na základě konzultace s PU (toho budete kontaktovat na základě výběru dané fakultní školy a domluvíte se s ním na dalším postupu) a
vložte jej před začátkem praxe do Odevzdávárny předmětu (složka Harmonogram
praxe). Výstup –
1x dokument harmonogram praxe
· Vytvořte metodický list a pracovní list pro výuku Tělesné výchovy na SŠ (vyšší stupeň víceletých gymnázií, SPŠ, SOŠ), může být výchozím zdrojem pro realizaci úkolů v “povinně-volitelné” části. Téma činnosti je ve vaši kompetenci (na základě konzultace s PU), vycházejte z dokumentu, který jste vytvářeli v rámci PP1 v JS 2020. Po skončení praxe vložte do Odevzdávárny předmětu (složka ML+PL) v jednom dokumentu. Výstup – 2x metodický list, 2x pracovní list
· Zaznamenávejte průběh praxe (reflexe školy, tříd, žáků, PU, sebereflexe; důležité je vyjádřit vaše pocity a dojmy) formou otevřené eseje do tzv. Deníku praxe. Po skončení praxe vložte do Odevzávárny předmětu (složka Deník praxe). Výstup – 1x deník praxe (rozsah min. 2 A4)
·
Vyplňte
po skončení praxe příslušnou část (sebe)hodnotícího dotazníku, který naleznete
v Odpovědníku předmětu.
Provázející učitel ústně i písemně (vždy k danému dokumentu) reflektuje písemné výstupy (metodické a pracovní listy, písemné videovýzvy či přípravy na vyučovací jednotky) a zpracovává souhrnné hodnocení činnosti studenta formou závěrečné zprávy. Tu pak vložte do Odevzdávárny předmětu (složka Potvrzení o absolvování praxe). Výstup - 1x potvrzení o absolvování praxe + závěrečná zpráva
Povinně-volitelné (nutno splnit jeden z bodů či oba, dle možností školy)
· Vytvořte písemnou
formou a „video formou“ tzv. výzvu žákům při
distanční formě studia (krátkodobější cvičební plán s možnostmi metod případné
kontroly a hodnocení) včetně
motivačního působení na žáky, aby výzvu splnili. Téma je částečně či úplně ve
vaši kompetenci (na základě pravidelné konzultace s PU).
výstup
– 2x videozáznam a písemný záznam o výzvě (obsah, forma, motivace, hodnocení)
· Veďte synchronní on-line vyučovací
jednotku (za přítomnosti PU) na základě písemné přípravy na VJ:
15 – 30 minut online praktická výuka – např.
cvičení na židli, kompenzační cvičení,
jóga, cvičení nevyžadující moc prostoru,
15 – 30 minut online teoretická výuka – např. přednáška,
diskuze o pohybové aktivitě, bezpečnost,
zdravý životní styl, fair play, pravidla, historie, zajímavosti.
výstup – 4x písemná příprava na VJ
Při případné kombinaci je výstupem 1x videozáznam, písemný záznam a 2x písemná příprava na VJ. Po skončení praxe vložte dokumenty k těmto výstupům do Odevzdávárny předmětu (složka videovýzvy či přípravy na VJ).
dokumenty
k výstupům naleznete ve studijních materiálech-učební materiály