Práce s žáky s ADHD a PAS
Mgr. Zuzana Masopustová, Ph.D.
Práce s žáky s ADHD a PAS
Info
Období
jaro 2021

informace k online podobě kurzu

V tomto kurzu se spolu budeme setkávat prostřednictvím platformy Zoom. Pro veškerou synchronní výuku v tomto kurzu bude platit jeden a tentýž odkaz a sice tento:
Join Zoom Meeting
https://cesnet.zoom.us/j/94665556470
Meeting ID: 946 6555 6470
Po kliknutí na tento odkaz Vás počítač či telefon pravděpodobně vyzve k instalaci aplikace Zoom (možná Vám ale i nabídne volbu připojit se z webového rozhraní). Pak po Vás bude chtít zpřístupnit kameru a mikrofon (obojí prosím povolte) a už budete připojení do videokonferenčního prostředí, v němž bude synchronní výuka probíhat. Připojujte se prosím se zapnutou kamerou a jméno si na svém Zoomu prosím nastavte tak, aby odpovídalo Vašemu skutečnému jménu a příjmení (tedy nikoliv zkratky, přezdívky, jméno partnera nebo spolubydlících). Mikrofon je lepší mít zapnutý jen v okamžiku, kdy do něj chcete mluvit (v Zoomu se snadno zapíná a vypíná kliknutím na ikonu mikrofonu vlevo dole).

V kurzu jste společně studenti denního i kombinovaného studia (nakonec jsme skončili v distanční výuce všichni, takže je to i z tohoto úhlu pohledu nakonec jedno), tak budete vídat třeba i tváře, které z ostatních předmětů neznáte. 

požadavky na ukončení kurzu

Předpokládá se aktivní účast na synchronní výuce (bude vždy předem avizováno v osnově kurzu, zda je synchronní celý blok či jen jeho část). Omluvenky dle studijního řádu jsou samozřejmě přijímány za stejných podmínek jako v běžné výuce. Kurz bude zakončen kolokviem, na němž každý ze studentů odprezentuje


Do konce semestru odevzdat do odevzdávárny v ISu příběh osoby s PAS nebo ADHD na základě její autobiografie, kterou jste si přečetli (případně zhlédli, jedná-li se o video/film); je jedno, zda si najdete příběh u nás nebo v zahraničí, důležité ale je, aby byl příběh AUTOBIOGRAFIÍ, tedy vyprávěním reálné osoby, a zároveň, aby tato osobě měla ADHD nebo PAS skutečně diagnostikováno a to nejpozději v průběhu základní školy (tzn. osoby, které si myslí, že mají ADHD nebo PAS, nebo kterým byla některá z těchto poruch diagnostikována až v dospělosti, toto kritérium nesplňují a jejich příběh si tedy pro prezentaci nevybírejte). 

příklad vhodných příběhů: 

Carly Fleischmann, Temple Grandin, Naoki Higašida, Daniela Schreiter

nevhodné příběhy:

Josef Schovanec (sporná a pozdě stanovená diagnóza); příběhy popisované pouze z pozice rodičů/učitelů, nikoliv z pozice člověka s PAS; příběhy nereflektující dětství

osnova seminární práce:

- krátká synopse (max 1 odstavec)

- krátce popište několik (minimálně tři) pro Vás osobně nejzajímavějších postřehů, momentů, prožitků popsaných v autobiografii (klidně v odrážkách) a zkuste vysvětlit, jak tuto informaci lze využít v praxi pedagoga