Práce v chemické didaktické laboratoři
doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.
Práce v chemické didaktické laboratoři

Časová náročnost: přibližně 15-20 hodin.

Harmonogram předmětu:

Dle rozvrhu v IS. Kombinované studium: 4 jednohodinová setkání. 

Povinný studijní materiál

CÍDLOVÁ, Hana, Miroslav FIALA a Irena PLUCKOVÁ. Laboratorní technika [online]. Dostupné z: https://www.ped.muni.cz/wchem/sm/hc/labtech/

Klíčový studijní obsah: Posláním kurzu je nácvik dovednosti předvádět žákům motivační chemické experimenty a přiměřeným způsobem je vysvětlovat. Konkrétní experimenty si studující vyhledávají samostatně, vyučující hraje roli koordinátora a rádce. Klíčovým studijním obsahem jsou proto vlastnosti použitých a vznikajících látek, informace týkající se provedení a průběhu zvoleného experimentu včetně informací ligistických a bezpečnostních, vysvětlení chemické a fyzikální podstaty zvoleného experimentu. 

Poskytování zpětné vazby: Studující si experimenty ke zpracování vyhledávají nejprve samostatně. Volbu následně diskutují s vyučujícím (= 1. zpětná vazba). Pak nastudují detaily provedení příslušného experimentu a opět je diskutují s vyučujícím (2. zpětná vazba). Pak experiment prakticky vyzkoušejí a podle možností jej v ideálním případě předvedou spolužákům, anebo jej nahrají na videozáznam, který předvedou spolužákům a okomentují jej. Přitom získávají (3.) zpětnou vazbu od spolužáků i vyučujícího. 

Mimo rozvrhovaných setkání ve výuce lze s vyučujícím komunikovat přes e-mail, MS-Teams, osobní konzultace. 

Podpora komunikace: Komunikace s vyučujícím i mezi studujícími navzájem probíhá jednak přímo ve výuce, jednak prostřednictvím e-mailu, MS-Teams, osobních konzultací. Lze využít Diskusní fórum předmětu.