Aplikovaná chemie a moderní metody chemického výzkumu
doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.
Aplikovaná chemie a moderní metody chemického výzkumu

Časová náročnost: přibližně 40 hodin.

Harmonogram předmětu:Dle rozvrhu v IS. Nadto probíhá komunikace s vyučujícím dle potřeby (např. e-mail, MS-Teams, osobní konzultace). V případě kombinovaného studia jde o 4 dvojhodinová setkání.

1. Během výuky jsou nejprve (první setkání kombinovaného studia) probrána vybraná témata z elektrochemie a nukleární magnetické rezonance, a to nejprve formou přednášky a následně formou společného řešení úkolů. Povinný studijní materiál k této části výuky je zde, konkrétně jde o strany 6-9 (elektrolýza), 38-42 (polarografie), 103-106 (nukleární magnetická rezonance). 

2. Následuje (druhé a třetí setkání kombinovaného studia) nácvik ověřování, upřesňování a kritického hodnocení chemických informací uvedených ve vybrané populárně-naučné literatuře, jako i procvičování schopnosti mezioborového uvažování (povinná literatura KECHLIBAR, Marian. Zapomenuté příběhy; s laskavým svolením autora jsou potřebné kapitoly vykopírovány v IS ve studijních materiálech/učebních materiálech předmětu). 

3. V třetí fázi výuky (čtvrté setkání kombinovaného studia) studující referují o zajímavostech z oboru aplikované chemie a příbuzných oborů. Témata si mohou volit samostatně, vyučující je především koordinátorem. Rozsah referátu je 10-15 minut. Písemné podklady k referátu (např. soubor PowerPointu nebo Word) odevzdají do Odevzdávárny v IS MU.

Klíčový studijní obsah:  Hlavním posláním výuky tohoto předmětu je nácvik nebo zdokonalení dovednosti prakticky aplikovat znalosti z chemie a příbuzných oborů. Studující postupně řeší úkoly uvedené u jednotlivých témat. Klíčový studijní obsah plyne ze zadání těchto úkolů. 

Poskytování zpětné vazby: Za jednotlivými kapitolami v této interaktivní osnově jsou uvedeny seznamy otázek / úkolů. V prezenčním studiu jsou odpovědi diskutovány přímo ve výuce. V kombinovaném studiu se předpokládá, že úkoly z prvního bloku budou vyřešeny na prvním společném setkání. Další úkoly řeší studenti samostatně a druhé a třetí setkání jsou využita na prodiskutování složitějších problémů (s vyučujícím i společně mezi studujícími). Řešení zadaných úkolů studující písemně odevzdají vyučujícímu (preferována je rukou psaná forma odevzdaná na papíře, lze akceptovat i zaslání scanu či fotografie do Odevzdávárny předmětu), a to vždy před dalším společným setkáním. Vyučující řešení opraví a studentům poskytne zpětnou vazbu (preferováno je ústní projednání ve společné výuce, v případě vzájemné dohody lze zpětnou vazbu podávat i prostřednictvím Poznámkového bloku v IS MU). Je-li to potřeba, vyučující s řešením úkolů pomůže (např. v rámci následujícího rozvrhovaného setkání, e-mail, MS-Teams, osobní konzultace).

Podpora komunikace: Diskuse o řešení úkolů s vyučujícím i mezi studujícími navzájem probíhá jednak přímo ve výuce, jednak prostřednictvím e-mailu, MS-Teams, osobních konzultací. Lze využít diskusní fórum předmětu.