Kompetence učitele ruštiny
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Kompetence učitele ruštiny
Info
Období
podzim 2024
1. Oblasti profesních kompetencí absolventa učitelství (ruského jazyka). Využívání kompetenčních modelů ve výuce ruštiny. Shrnutí zkušeností z praxe.

2. Didaktické zprostředkování obsahu vyučování ruštiny žákům a žákyním v souladu s jejich vzdělávacími potřebami.

Области профессиональных компетенций выпускника-педагога (русский язык). Использование моделей компетентности в обучении русскому языку. Опыт педагогической практики.
Дидактическое содержание обучения русскому языку в соответствии с образовательными потребностями.
Ruský jazyk a literatura: obsah a kritéria znalosti oboru Principy a způsoby zprostředkování ruského jazyka a literatury žákům ZŠ
Nastavení cílů výuky, harmonogramu jejich splnění, metod a prostředků jejich dosažení a (sebe)reflexe. Formulace a realizace vlastních cílů žáků a žákyň
Učení (se) a vytváření prostředí pro výuku v rámci celého systému (školního) vzdělávání, v prostředí školy, třídy a jiného (mimoškolního) prostoru
Plánování výuky ruštiny na ZŠ. Vedení a reflexe výuky ruštiny na ZŠ
Sumativní a formativní hodnocení, zohlednění individuálního pokroku žáků a žákyň, poskytnutí zpětné vazby. Nastavení kritérií pro hodnocení a podpora sebehodnocení a vzájemného hodnocení vlastního učení.
Kritéria a principy hodnocení učení (se) ruštiny na ZŠ
Spolupráce s kolegy a kolegyněmi ve prospěch žáků a žákyň a podpora společného profesního růstu. Mezipředmětová, mezioborová, profesní a odborná spolupráce. Spolupráce s rodiči
Sebepojetí v roli učitele či učitelky ruštiny. Práce na svém profesním rozvoji a růstu. Stanovení rozvojového cíle a maximalizace pozitivního dopadu na učení svých žáků a žákyň ve výuce ruštiny
Profesní rozvoj učitele, etika a dušení zdraví
Vlastní (sebe)reflexe přípravy na povolání učitele. Osvojené kompetence učitele ruštiny
Předchozí
Následující