Organizace kurzu.
Mediální psychologie jako obor. Témata, paradigmata, historie, současný stav. Metody a dominantní teorie z mediálních studií a psychologie
Média a kognitivní schopnosti. Pozornost, vnímání, učení.Média a multitasking. Hloupneme vlivem médií?
Média a přesvědčování
Média a agrese. Násilí v médiích a jeho vliv na násilné chování konzumentů. Konzumenti médií jako aktivní producenti agrese – šikana, obtěžování, toxická komunikace.
Média a minoritní skupiny, kybernenávist a online diskriminace.
Média a identita, fanouškovství, identifikace.
Média a děti a dospívající. Vývojově-psychologická perspektiva používání médií a mediálních účinků. Online rizika a příležitosti.
Den fakulty, hodina není.
Hoaxy, desinformace, propaganda.
Média a sex - sexuální obsahy v médiích a jejich vliv na chování konzumentů, používání digitálních médií k uspokojování sexuálních potřeb. Média a závislosti – nadužívání digitálních médií.
Média a zdraví. Jak zlepšít zdraví díky médiím? Jak zlepšít zdraví i přes používání médií?