Koncepce předmětu Úvod do pedagogické praxe - np4111/nk4111
Podzimní semestr 2020
Pokyny pro studenty
Obecně k Úvodu do pedagogické praxe
student absolvuje během semestru Podzim 2020 (od 19.10. do 18.12. 2020) průběžnou pedagogickou praxi na vybrané fakultní ZŠ pod dohledem provázejícího učitele (PU)
- student v rámci této praxe absolvuje 20 hodin - 16 (dále VJ) hospitací v náslechových vyučovacích jednotkách (VJ) u PU; 1 hospitace v náslechové VJ u studenta; 2 VJ vedené v tandemu - úvodní a hlavní část VJ - vystřídat; 1 samostatně vedenou VJ
- cílem praxe je orientace studenta v praktické i teoretické rovině výuky TV na základní škole:
a) seznámení se prostředím a chodem školy a školní dokumentací (třídní kniha, uvolnění z TV, omluvné listy, zápisy v knize úrazů, ŠVP atd.)
b) hodnocení činnosti PU, kolegy studenta, ale i sebe sama
c) vedení VJ (aplikace pedagogicko-didaktických znalostí v praxi)
- veškeré potřebné dokumenty pro úspěšné ukončení předmětu nalezne student ve Studijních materiálech ”np4111” v ISu
Povinnosti studenta
- před začátkem praxe
- student kontaktuje zvolenou ZŠ (ze seznamu fakultních škol) a domluví se s pověřenou osobou (garant praxí na dané škole, PU) na termínu setkání a detailech praxe – ideálně v týdnu od 19. 10. 2020
- ve Studijních materiálech - Poskytovně si student stáhne a 2x vytiskne oboustranně tento dokument: Souhlas s umístěním studenta na praxi – student vyplní vlastní údaje a následně nechá vyplnit a podepsat ředitelstvím školy
- dokument ve 2 vyhotoveních a oboustranně vytištěné donese (či zašle poštou) fakultnímu manažerovi praxí, do 23.10. 2020 včetně. Tento termín je závazný, protože se řídí dalšími směrnicemi.
2. během praxe (19. 10. - 18. 12. 2020)
v rámci praxe splní student následující úkoly:
- vytvoří "Zásobník cviků" (lze využít z Bc. studia, pokud prošel kontrolou) – 20 cviků dynamického strečinku a 10 cviků statického strečinku, který využije při vedení VJ a po praxi předloží ke kontrole spolu s dalšími dokumenty
- u PU student hospituje 16 VJ; během/po obou náslechových VJ vyplní 8x “Hospitační záznam”, jednu VJ hospituje u kolegy studenta; opět vyplní totožný dokument
- vyplní “Přípravu na VJ” na 2 VJ vedené v tandemu (vždy pouze část VJ, kterou vede - úvodní/hlavní) a 1 samostatně vedenou celou VJ dle stejnojmenného dokumentu; téma VJ volí samostatně či po konzultaci s PU (každou VJ v dokumentu “Přípravy VJ” reflektuje a podepisuje PU)
- zpracovává své reflektivní a sebereflektivní postřehy, dojmy, myšlenky a úvahy do "Reflektivního deníku", stejně jako závěrečnou esej po ukončení praxe
- poslední den praxe předá dokumenty “Potvrzení o absolvování praxe” a "Sebe/hodnotící nástroj" (zde PU vyplňuje 5. část) provázejícímu učiteli k vyplnění a nechá si je vrátit
- v dokumentu Sebe/hodnotící nástroj student vyplní indikátory v příslušných částech (1. - 3.)
- nechá se natočit na kameru při vedení úvodní části VJ (VJ vedená samostatně) a naopak natočí kolegu studenta při vedení úvodní části VJ;
VŠECHNY TYTO DOKUMENTY SE STANOU SOUČÁSTÍ TZV. PORTFOLIA, KTERÉ BUDE STUDENT ROZŠIŘOVAT NEJEN V DALŠÍCH PRAXÍCH BĚHEM STUDIA A BUDE SE JÍM PREZENTOVAT PŘI SZZ ČI PŘÍPADNĚ PŘI UCHÁZENÍ SE O PRÁCI
- 3. po praxi
- písemné dokumenty spojené s výše jmenovanými úkoly (ke stažení ve Studijních materiálech – učební materiály) odevzdá po ukončení praxe (do 8. 1. 2021) do schránky na katedře Pedagogiky sportu
- videozáznam vlastního vedení úvodní části VJ vloží do úschovny v ISu (přesné instrukce budou poskytnuty)
- po kontrole a prostudování všech dokumentů po obsahové i formální stránce bude studentovi poskytnuta zpětná vazba formou zkušební konzultace – o vložení zápočtových termínů do ISu bude student informován emailem
- v případě splnění všech předpokladů bude studentovi uděleno adekvátní hodnocení do ISu
Požadavky k ukončení
- aktivní účast na všech seminářích
- portfolio
- zkušební konzultace
V případě nejasnostní či dotazů mě kontaktujte na emailu: ondrej.janak@fsps.muni.cz