Politická ekonomie médií
PhDr. Monika Metyková, Ph.D.
Politická ekonomie médií
Info
Období
jaro 2021

Vyučující: Monika Metyková (University of Sussex, UK a FSS MU, ČR) 

Kontakt: m.metykova@sussex.ac.uk; 32153@mail.muni.cz

Cíle předmětu:

Cílem předmětu je představit studentům optiku politické ekonomie pro studium médií a mediované komunikace. Přístup politické ekonomie je charakterizován studiem sociálních vztahů, především mocenských vztahů,které stojí za produkcí, distribucí a spotřebou zdrojů, v případě tohoto předmětu zejména se zaměřením na komunikační zdroje. Předmět se zaměří na to, jak funguje komunikační podnikání, například jak se komunikační produkty pohybují prostřednictvím řetězce výrobců k velkoobchodníkům, maloobchodníkům a spotřebitelům, jejichž nákupy jsou přiváděny zpět do nových výrobních procesů. Studenti budou také zkoumat politické a ekonomické procesy, které ovlivňují média, jako jsou modely financování a regulační rámce.

 

Forma výuky:

Kurz je vyučovaný distančně. Studijní materiály a nahrávky jsou k dispozici v IS MUNI. Semináře se konají pravidelně ve formě videokonference v pátky od 10:00 do 11:40, zoom link je stejný každý týden: 

Join Zoom Meeting

https://universityofsussex.zoom.us/j/93997149537?pwd=V2RJLytXSmlVTGMvZTIxeFZQTy90UT09

Meeting ID: 939 9714 9537

Passcode: 740141

 V prvním semináři se domluvíme jestli je platforma zoom vyhovující nebo je zájem používat Teams. 

Konzultace jsou možné před seminářem nebo v jiných předem domluvenách termínech a to ve formě vidoekonference, emailem nebo skypem či telefonicky.  


Zakončení: předmět je zakončen zkouškou


Podmínky pro splnění studijních povinností:

1) Vypracování závěrečné seminární práce (70%)

2) Vypracování dílčích rozprav o vybraných klíčových tezích a představitelích politické ekonomie médií (30%)


Závěrečná seminární práce má dvě části: analýzu komodity (rozsah: 2000 slov, odkazy na literaturu a další zdroje nejsou součástí rozsahu) a profil mediální organizace nebo korporace (rozsah: 1000 slov, odkazy na literaturu a další zdroje nejsou součástí rozsahu). Odevzdání emailem 21.6. 2021 Zadání je podrobně popsané níže. 

Rozpravy: v průběhu semestru studenti vypracují dvě krátké rozpravy: 

1.     medailonek představitele/ky politické ekonomie médií s důrazem na jejich přínos pro tento přístup (rozsah 700 slov bez odkazů na literaturu a další zdroje). Odevzdání emailem 16.4. 2021  

2.     souhrn klíčových tezí nebo empirických zjištění odborného textu, který je v seznamu doporučené literatury. (rozsah 700 slov bez odkazů na literaturu a další zdroje). Odevzdání emailem 28.5. 2021

Citace z textů v anglickém jazyce nemusíte překládat. 

Odevzdání je možné domluvit dřív nebo později individuálně, prosím kontaktujte mě ohledně této možnosti. Zkouškové období končí 11.7. 2021
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 1. 3. 2021 do 7. 3. 2021.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 8. 3. 2021 do 14. 3. 2021.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 15. 3. 2021 do 21. 3. 2021.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 22. 3. 2021 do 28. 3. 2021.
Učitel doporučuje studovat od 29. 3. 2021 do 4. 4. 2021.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 5. 4. 2021 do 11. 4. 2021.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 12. 4. 2021 do 18. 4. 2021.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 19. 4. 2021 do 25. 4. 2021.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 26. 4. 2021 do 2. 5. 2021.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 3. 5. 2021 do 9. 5. 2021.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 10. 5. 2021 do 16. 5. 2021.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 17. 5. 2021 do 23. 5. 2021.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 24. 5. 2021 do 30. 5. 2021.
Předchozí