- identifikovat role edukátora; - identifikovat potřeby edukantů v edukačním procesu; - realizovat edukaci v rámci poskytované ošetřovatelské péče v intenzivní péči. Předmět poskytuje poznatky z oboru pedagogiky a andragogiky tak, aby se studující orientovali v teoretických znalostech z pedagogiky a poznatky využívali v rámci své edukační činnosti u klientů, rodiny, spolupracovníků a další.
Studující budou po absolvování předmětu schopni: - používat zásady vzdělávání dospělých při své práci; - orientovat se v problematice edukace pacientů na pracovištích intenzivní péče; - identifikovat potřeby edukantů; - identifikovat bariéry v edukačním procesu; - respektovat specifické zvláštnosti edukantů s ohledem na diagnózu, fázi nemoci, věk, handicap apod.; - navrhovat a vypracovávat plány edukace pacienta, příp. rodinných příslušníků a jiných osob; - připravovat edukační materiály.
Předmět je ukončen zkouškou. Podmínky ukončení předmětu: vypracování a prezentace edukační práce z oblasti intenzivní medicíny (podrobnosti budou sděleny ve výuce, pokyny jsou vloženy v IS MU - studijní materiály). Osnova prezentace: – jakým způsobem probíhá edukace na pracovišti – nejčastější oblasti edukace (u pacientů, blízkých osob) – ukázka záznamu edukace (písemné, el. verze) – adaptační proces nově nastupujících sester