Časová náročnost: přibližně 30 hodin.
Harmonogram předmětu: Dle rozvrhu v IS. Nadto probíhá komunikace s vyučujícím dle potřeby (např. e-mail, MS-Teams, osobní konzultace). V případě kombinovaného studia jde o 4 dvojhodinová setkání. Přibližně čtvrtinu času (první setkání kombinovaného studia) je probírána problematika pedagogického výzkumu orientovaného na výuku chemie, opora viz povinný studijní materiál.. Zbývající čas výuky je rozvržen podle konkrétních aktuálních potřeb studujících (bude dohodnuto na prvním setkání):
a) praxe: elektronické vyhodnocení dat pedagogického výzkumu
b) vlastní výzkum studujících, zpravidla zaměřený na motivaci žáků k chemii a/nebo na školní chemické pokusy, případně na výuku chemie s principy STEM.
Závěrečná přibližně čtvrtina času je věnována společnému zhodnocení výsledků práce, seznámení s nalezenými informacemi, předvedení pokusů apod.
Klíčový studijní obsah: viz povinný studijní materiál, str. 5-21.
Poskytování zpětné vazby:
Při volbě varianty a) budou dílčí konkrétní problémy se studujícími diskutovány individuálně, protože data ke zpracování a konkrétní požadavky na práci s nimi si studenti přinesou vlastní, v závislosti na vlastních potřebách, obvykle plynoucích z jejich konkrétní diplomové práce.
Při volbě varianty b) studující nejdříve během 2., případně 3. bloku diskutují dílčí problémy přímo s vyučujícím. Při následujícím referování (3. nebo 4. blok) jim pak zpětnou vazbu formou dotazů a připomínek poskytnou zejména jejich spolužáci. V případě nutnosti vyučující může konzultovat problémy i prostřednictvím e-mailu, MS-Teams nebo formou osobní konzultace.
Podpora komunikace: Diskuse o řešení úkolů s vyučujícím i mezi studujícími navzájem probíhá jednak přímo ve výuce, jednak prostřednictvím e-mailu, MS-Teams, osobních konzultací. Při volbě varianty b) je diskuse a vzájemná komunikace součástí výuky - navazuje na referování o výsledcích vlastního výzkumu.