Přednášky: Výzkum v pedagogické praxi
Přednášky: Výzkum v pedagogické praxi
Cíle kurzu

Cílem kurzu je seznámit studenty se specifickou podobou výzkumu a jeho realizací, která je blízká práci pedagogických pracovníků (učitelů, asistentů pedagoga) a vybavit je základními metodologickými znalostmi a dovednostmi.

Otázky k zamyšlení

Proč je pravdivé tvrzení, že vědy o výchově a vzdělávání jsou založeny na důkazech? 

Která instituce provádí evaluační výzkumy českých škol?

Jaká je struktura odborného článku?

Kde najdu data týkající se charakteristik komunity, ve které působí naše škola?

Jaký typ výzkumu představuje výroční zpráva školy? 

Požadavky, portfoliový úkol, ukončení předmětu

Účast ve výuce - So 5. 10. 13:00–14:50 učebna 1, So 9. 11. 11:00–14:50 učebna 1

Dva seminární úkoly do ISu – pokus o analýzu (za každý 10 bodů, polovina hodnocení v kurzu) – AI může pomoci s transkriptem

  • Kvalitativní - https://otranscribe.com/ 10-12 min videonahrávka hodiny z youtube, přepis podle pravidel, pokus o kódování, závěr nebo 10 min rozhovor s učitelem(kou), přepis, pokus o kódování, závěr
  • Kvantitativní - Práce s daty v programu JASP, stručná zpráva (tabulka, graf, závěr)

Test ve zkouškovém období (druhá polovina hodnocení, cvičný test od 30.11. v ISu)

Některé přednášky jsou k dispozici také ve formě komentovaných prezentací, které pokrývají vybraná témata v rámci pedagogického výzkumu. Hlavní těžiště předmětu tvoří online učebnice, kde si prakticky zkoušíme konkrétní metody sběru a analýzy dat.  



Druhé setkání - prezentace :)

K reflexi svého postupu studiem prosím využijte - podobně jako v jiných kurzech - mapu profesního rozvoje.

Previous
Next