- projekce filmu Matrix (1999)
- film jako systém - film na pozadí svého vysvětlování - film v konkrétních časoprostorových podmínkách - divák: procesy zdola nahoru a shora dolů - kulturní encyklopedie a její členění / ve vztahu k filmařům i k divákům
Principy filmu jako systému: 1. Funkce / pětice motivací (realistická, kompoziční, transtextuální, transkompoziční, umělecká) 2. Podobnost a opakování 3. Odlišnost a variace 4. Vývoj a vývojové vzorce 5. Soudržnost a nesoudržnost
- způsoby segmentace díla - segment, suprasegment, subsegment - četba: Raymond Bellour (test)
- diegetické a nediegetické prvky - záběrový prostor: scénický prostor - střihový prostor
- zvukový prostor - mimoobrazový prostor - záběrový prostor: obrazový prostor a otázky kompozice obrazu
- film na doma: HADÍ OČI (Snake Eyes, 1998) - segmentace filmu, rozlišení perspektiv - film na doma: DEN NEZÁVISLOSTI (Independence Day, 1996)
- pořádek - trvání - frekvence
- rozsah a hlouba vědění - komunikativnost - sebeuvědomělost