Úvod do studia
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Úvod do studia
Info
Term
Autumn 2024

Název předmětu:  Úvod do studia

Semestr: 1. rozsah: 2 zakončení: z

 

Vyučující:  doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.

                    doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Garance předmětu: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Mateřské obory/plány: Studium pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy (program PdF, C-CV)

Cíle předmětu: Předmět je zaměřen na rozvíjení dovedností orientovat se ve studijním programu a studijním řádu CŽV. Formou praktického cvičení uvádí účastníky do záznamového systému IS MU, seznamuje s možnostmi práce s odbornými zdroji, včetně elektronických. Vyjasnění očekávání od studia a vzdělávacích potřeb vytváří bezpečné prostředí pro učení a vede účastníky ke spolupráci a vzájemnému respektu.

Výstupy z učení: Po absolvování předmětu účastník/účastnice je schopen/na:

využívat IS MUNI k orientaci ve studiu, ke komunikaci se spolužáky i vyučujícími, přihlásit se ke zkušebním termínům a vkládat své práce do systému IS MUNI; vyhledávat odborné zdroje potřebné ke studiu. 

Kompetence rozvíjené v předmětu (dle Standardu):

Kompetence 6.1: Systematicky pracuji na utváření svého sebepojetí v roli učitele či učitelky a na svém profesním rozvoji.

Kompetence 3.3: Zajišťuji vhodné uspořádání fyzického prostoru i digitálního prostředí, kde se učení odehrává. Efektivně využívám dostupné digitální nástroje a prostředí pro podporu učení žáků a žákyň v souladu s pravidly školy a digitálními kompetencemi žáků a žákyň (např. informační systém školy, Learning Management System - LMS, apod.).

Kompetence 6.2: Odpovědně pracuji s informacemi a digitálními nástroji, vedu žáky a žákyně k demokratickým hodnotám a jednám v souladu s profesní etikou. 1. Respektuji vědecká fakta, tzn. odlišuji informace založené na vědeckém poznání od informací, které tento základ nemají. Orientuji se na mediální scéně, využívám informace z důvěryhodných zdrojů, jednám odpovědně při využívání médií a sociálních sítí, mj. nešířím neověřené zprávy a dezinformace, odpovědně využívám umělou inteligenci.

Kompetence 6.3: Systematicky pracuji na svém duševním zdraví a psychohygieně. Pojmenovávám svá očekávání, obavy a potřeby spojené s učitelskou rolí a aktivně s nimi pracuji. Umím je sdílet s druhými a říci si o pomoc.

Osnova:

1.    Seznámení: Kdo jsou mí kolegové? Zmapování  dosavadních pedagogických zkušeností a očekávání od studia.

       2. Informace o studiu: Administrativní informace. Struktura studia. Závěrečná zkouška.

           Závěrečná práce. Studentské/profesní portfolio.

           Učitelská praxe: organizace, požadavky.

Literatura: povinná

Výukové metody:

Vysvětlování, rozhovor, diskuse

Metody hodnocení:

K udělení zápočtu je vyžadována aktivní účast ve výuce.

Další komentáře:  odkaz na studijní materiály, resp. interaktivní osnovu či e-learning

      https://www.ped.muni.cz/pedagogika

https://www.ped.muni.cz/pedagogika/studujici/zaverecne-zkousky/celozivotni-studium

https://www.ped.muni.cz/pedagogika/praxe/czv-praxe/

Previous
Next