Digitální nástroje ve výzkumu kinematografie
Digitální nástroje ve výzkumu kinematografie
Chapter contains:
1
Image
1
Study text
Study now

Představení celkové koncepce kurzu, povinné literatury, metod hodnocení, hlavních teoretických rámců kurátorství digitálního archivu/galerie; představení témat a podtémat ke kterým budou studenti vypracovávat zadání (semestrální projekt ve formě digitálního příběhu).

Chapter contains:
1
Homework Vault
1
PDF
1
Web
Teacher recommends to study now - from 17/2/2025 to 23/2/2025.

Představení aplikace ArcGIS StoryMaps a modelového projektu vytvořeného v tomto prostředí; konzultace pracovních podob projektu; Zadání na příští hodinu bude spočívat v upravení zadané projektu a prvním vyzkoušení aplikace ArcGIS Storymaps

Teacher recommends to study from 24/2/2025 to 2/3/2025.

Příprava scénáře pro digitální příběh – společná práce na hodině; zadání úkolu napříště – četba metodologického textu navrženého hostem k tématu kurátorství

Teacher recommends to study from 3/3/2025 to 9/3/2025.

Definování kompetencí jednotlivých pozic: informační kurátor, digitální kurátor, online kurátor; úvod do problematiky kurátorství digitálních sbírek kulturního dědictví a historických materiálů různých forem (text, obrazový formát, audiovizuální obsah, fyzické artefakty)

Teacher recommends to study from 10/3/2025 to 16/3/2025.

Představení vhodného volně dostupného softwaru k nahrávání a zpracování audio obsahu, ukázka tvorby nahrávky a její následné zpracování. Představení možností publikace audio obsahu online. Úkol na příští hodinu – zpracování dohodnutého materiálu/materiálů do podoby zvukové nahrávky a jeho uložení do prostředí aplikace

Teacher recommends to study from 17/3/2025 to 23/3/2025.

Prezentace výsledků bádání ve zpřístupněných sbírkách historických materiálů a záměrů jakým způsobem se je chystají využít v projektu, prezentace úkolů z minulé hodiny

Teacher recommends to study from 24/3/2025 to 30/3/2025.

Základy zobrazování informací v grafické podobě, typy grafických zobrazení (graf, časová osa, síť ad.); metody čitelné a atraktivní vizualizace, zadání pro studenty na další hodinu – s využitím nasdíleného software a vytvořte z materiálů ke svému tématu 1) 3 ilustrační grafy a 2) časovou osu, která bude obsahovat alespoň 3 úrovně – obecné dějiny, kinematografické dějiny a linii samotného problému, z nasbíraných dat vyberte podle vás veškeré relevantní údaje a vložte do časové osy

Teacher recommends to study from 31/3/2025 to 6/4/2025.

Reflexe zadání z předcházející hodiny

Teacher recommends to study from 7/4/2025 to 13/4/2025.

Digitální mapování historie – využití prostorových dat pro vyprávění příběhů; prostorový obrat ve výzkumu dějin, ukázky aplikací pro zobrazování mapových podkladů s konkrétními aplikacemi a projekty, aplikace práce s mapami v ArcGIS Storymaps, společná práce na hodině.

Teacher recommends to study from 14/4/2025 to 20/4/2025.

Zadání práce na doma

Teacher recommends to study from 21/4/2025 to 27/4/2025.

Prezentace návrhů mapových vizualizací na základě sesbíraných historických materiálů

Teacher recommends to study from 28/4/2025 to 4/5/2025.

Využití sociálních sítí pro vyprávění historických příběhů – Instagram, Facebook, Tik-tok – zadání úkolu spojeného s problematikou sociálních sítí napříště

Teacher recommends to study from 5/5/2025 to 11/5/2025.

Studenti – představení zadaných úkolů z minulé hodiny. Seminář probíhá formou konzultací, studenti se soustředí finalizaci svého semestrálního projektu

Teacher recommends to study from 12/5/2025 to 18/5/2025.

Prezentace finálních příběhů a zpětná vazba před finálním odevzdáním v rámci zkouškového období.

Teacher recommends to study from 19/5/2025 to 25/5/2025.
Previous