Představení celkové koncepce kurzu, povinné literatury, metod hodnocení, hlavních teoretických rámců kurátorství digitálního archivu/galerie; představení témat a podtémat ke kterým budou studenti vypracovávat zadání (semestrální projekt ve formě digitálního příběhu).
Představení aplikace ArcGIS StoryMaps a modelového projektu vytvořeného v tomto prostředí; konzultace pracovních podob projektu; Zadání na příští hodinu bude spočívat v upravení zadané projektu a prvním vyzkoušení aplikace ArcGIS Storymaps
Příprava scénáře pro digitální příběh – společná práce na hodině; zadání úkolu napříště – četba metodologického textu navrženého hostem k tématu kurátorství
Definování kompetencí jednotlivých pozic: informační kurátor, digitální kurátor, online kurátor; úvod do problematiky kurátorství digitálních sbírek kulturního dědictví a historických materiálů různých forem (text, obrazový formát, audiovizuální obsah, fyzické artefakty)
Představení vhodného volně dostupného softwaru k nahrávání a zpracování audio obsahu, ukázka tvorby nahrávky a její následné zpracování. Představení možností publikace audio obsahu online. Úkol na příští hodinu – zpracování dohodnutého materiálu/materiálů do podoby zvukové nahrávky a jeho uložení do prostředí aplikace
Prezentace výsledků bádání ve zpřístupněných sbírkách historických materiálů a záměrů jakým způsobem se je chystají využít v projektu, prezentace úkolů z minulé hodiny
Základy zobrazování informací v grafické podobě, typy grafických zobrazení (graf, časová osa, síť ad.); metody čitelné a atraktivní vizualizace, zadání pro studenty na další hodinu – s využitím nasdíleného software a vytvořte z materiálů ke svému tématu 1) 3 ilustrační grafy a 2) časovou osu, která bude obsahovat alespoň 3 úrovně – obecné dějiny, kinematografické dějiny a linii samotného problému, z nasbíraných dat vyberte podle vás veškeré relevantní údaje a vložte do časové osy
Reflexe zadání z předcházející hodiny
Digitální mapování historie – využití prostorových dat pro vyprávění příběhů; prostorový obrat ve výzkumu dějin, ukázky aplikací pro zobrazování mapových podkladů s konkrétními aplikacemi a projekty, aplikace práce s mapami v ArcGIS Storymaps, společná práce na hodině.
Zadání práce na doma
Prezentace návrhů mapových vizualizací na základě sesbíraných historických materiálů
Využití sociálních sítí pro vyprávění historických příběhů – Instagram, Facebook, Tik-tok – zadání úkolu spojeného s problematikou sociálních sítí napříště
Studenti – představení zadaných úkolů z minulé hodiny. Seminář probíhá formou konzultací, studenti se soustředí finalizaci svého semestrálního projektu
Prezentace finálních příběhů a zpětná vazba před finálním odevzdáním v rámci zkouškového období.