Didaktika matematiky 3
Mgr. Irena Budínová, Ph.D.
Didaktika matematiky 3
Info
Term
Autumn 2024
Podmínky pro ukončení předmětu

  • Úspěšné splnění úkolů ze semináře
  • Zvládnutí písemné práce na konci semináře minimálně na 60 %
  • Po splnění těchto dvou podmínek je student ústně zkoušen

Průběh ústní zkoušky

Student/ka si vylosuje lísteček se čtyřmi otázkami či úkoly. První bude definování pojmů, druhý zavedení pojmu ve výuce geometrie, třetí důkaz některé z vět či početní úloha, čtvrtý konstrukční úloha. Dostane čas na přípravu.

Student/ka bude hodnocen/a s přihlédnutím k výsledku písemné práce (může zlepšit či zhoršit výsledek ústní zkoušky o jeden stupeň) s následujícím výkladem:

  • A: Student/ka odpovídá zcela samostatně a správně, uplatňuje přesah a propojení učiva, je schopen/na odpovídat na doplňující otázky.
  • B: Student/ka odpovídá správně a s minimálním zásahem ze strany zkoušející (pokládání návodných otázek),  uplatňuje přesah a propojení učiva, je schopen/na odpovídat na doplňující otázky.
  • C: Student/ka odpovídá většinou správně, zkoušející musí do výkladu zasahovat a pokládat návodné otázky, student/ka  uplatňuje jen částečně přesah a propojení učiva, je schopen/na z větší části odpovídat na doplňující otázky.
  • D:  Student/ka odpovídá částečně správně, zkoušející musí do výkladu zasahovat a pokládat návodné otázky, student/ka  uplatňuje jen částečně přesah a propojení učiva, je schopen/na z menší části odpovídat na doplňující otázky.
  • E:  Student/ka odpovídá částečně správně s množstvím chyb, zkoušející musí do výkladu zasahovat a pokládat návodné otázky, student/ka  neuplatňuje přesah a propojení učiva, je schopen/na jen minimálně nebo vůbec odpovídat na doplňující otázky. Student/ka zcela selhává pouze v jedné ze čtyř částí zkoušky.
  • F: Student/ka odpovídá s mnoha chybami nebo vůbec, nereaguje na návodné otázky zkoušející, neodpovídá na doplňující otázky. Zcela selhává ve dvou nebo více částech zkoušky.

Vytváření portfolia

Portfolio má sloužit jako materiál, na němž student prokáže, že si během studia připravoval materiály, které využije v praxi. Je možné vytvářet materiály k zavádění nových pojmů, dokazování/ověřování vlastností ale také materiály procvičovací. Dále mohou být obsaženy materiály z praxí, dlouhodobé sledování žáků či jiná práce ve škole či s žáky.

Portfolio byste měli vhodně využít při zkoušce nebo státní závěrečné zkoušce z didaktiky matematiky. V tom případě jsou nejvhodnější pomůcky na zavádění nových pojmů nebo na ověřování vlastností, kdy je možné použít pomůcku k demonstraci toho, jak budete učit určité učivo, .

Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 23/9/2024 to 29/9/2024.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 30/9/2024 to 6/10/2024.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 7/10/2024 to 13/10/2024.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 14/10/2024 to 20/10/2024.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 21/10/2024 to 27/10/2024.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 28/10/2024 to 3/11/2024.
Chapter contains:
2
PDF
Teacher recommends to study from 4/11/2024 to 8/12/2024.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 11/11/2024 to 17/11/2024.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 11/11/2024 to 17/11/2024.
Previous