Cílem předmětu je vytvářet pro studující podmínky a příležitosti pro rozvíjení globálních, interkulturních a cizojazyčných kompetencí a jejich uplatnění v mezinárodní a mezikulturní dimenzi výchovy ke zdraví.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu studující: - dokáže popsat alespoň dvě kulturně a jazykově odlišné obsahy a metody výuky výchovy ke zdraví a je schopen je komparovat. - je schopen popsat a komparovat jazykově a kulturně odlišné pohledy na teorii a praxi v oblasti výchovy ke zdraví, a to na základě studia cizojazyčné literatury nebo na základě poznatků a zkušeností získaných během virtuální nebo fyzické mobility v zahraníčí. - prokazuje schopnost efektivně a vhodně komunikovat s příslušníky jazykově a kulturně odlišných skupin a spolupracovat s nimi na projektech a skupinové práci ve výuce i ve virtuálním prostoru. - je schopen aktivně komunikovat a přispět k řešení lokálních i globálních problémů v cizím jazyce v rámci oboru výchova ke zdraví, resp. vzdělávací oblasti Člověk, jeho osobnost a zdraví.
Osnova
Studující si zvolí absolvování nejméně jedné z nabízených možností: účast na zahraničním studijním pobytu nebo pracovní stáži; absolvování studijního předmětu vyučovaného v cizím jazyce nebo předmětu opírajícím se o studium cizojazyčné literatury a zaměřujícím se na mezinárodní dimenzi v oblasti výchovy ke zdraví; absolvování výukové praxe vedené v cizím jazyce; aktivní účast a vystoupení v cizím jazyce na studentské konferenci; případně jinou adekvátní alternativu jako například absolvování virtuální mobility prostřednictvím online výuky vedené zahraničním vyučujícím a/nebo s aktivní účastí zahraničních studentů, prostřednictvím předmětům, které využívají metody "Collaborative Online International Learning" (COIL) atd.
Literatura
doporučená literatura
CONRAD Howard Leslie a Joseph Francis MEISTER, Teaching Procedures in Health Education, Hassell Street Press, 2021. 166 stran.
EQUiiP - https://equiip.eu/
webová rozhraní: https://sugapas.csd.auth.gr/; https://en.unesco.org/themes/education-health-and-well-being; https://www.who.int/news-room/questions-and-answers/item/health-promotion mobilní aplikace: Direct link to Battle4health: https://play.google.com
UNESCO - Education for health and well-being https://en.unesco.org/themes/education-health-and-well-being
Sustainable development goals: https://www.un.org/sustainabledevelopment/sustainable-development-goals/
Kooperativní učení, příprava portfolia, samostatná četba zadaných studijních materiálů, tvorba myšlenkové mapy, prezentace příkladů dobré praxe, Collaborative Online International Learning (COIL)
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Studující prokáže absolvování nejméně jedné z nabízených alternativ nebo navrhne alternativu vlastní. Pro udělení zápočtu bude předem stanoveno kriteriální hodnocení.