Behaviorální přístupy v pedagogické praxi II - učení nových dovedností
Behaviorální přístupy v pedagogické praxi II - učení nových dovedností
Tento kurz byl vytvořen v rámci projektu MŠMT NPO MUNI 3.2.1.


Anotace:

Předmět se zaměřuje na praktický nácvik základních dovedností, vycházejících z aplikované behaviorální analýzy, zaměřující se především na rozvoj komunikace a sebeobslužných dovedností pro různé skupiny dětí.

Rozsah:         4 x 8 hodiny

Zakončení:   kolokvium

Vyučující:        Mgr. Lucie Vozáková, BCBA, e-mail: 409146@mail.muni.cz

                         Mgr. Bc. Lucie Mudroch Lukášková, M. Sc., BCBA, e-mail: 397752@mail.muni.cz

Garant:           prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc., BCBA e-mail: pancocha@ped.muni.cz


Komunikace: 

Pokud s námi budete chtít komunikovat e-mailem, prosíme, používejte výhradně univerzitní adresu a do předmětu e-mailu napište kód předmětu. 


Pravidla chování a komunikace v kurzu:

Semináře a přednášky jsou otevřeným prostředím pro sdílení názorů, zkušeností a myšlenek. Vždy zvažujte to, že studující mohou mít odlišné životní zkušenosti a/nebo sociální a kulturní zázemí. Jakákoli forma diskriminace, obtěžování a nevhodné komunikace je naprosto nepřípustná. Je to naše sdílená zodpovědnost. 

Studující se do výuky aktivně zapojují. Věříme, že počítač či telefon budou studující během výuky využívat výhradně pro zapojení do přednášky.

Materiály ke stažení poskytnuté v interaktivní osnově lze volně využívat účastníky kurzu.

Fotografické a/nebo videozáznamy nelze bez souhlasu využívat pro svou potřebu, stahovat ani dále šířit. Nahrávání videoukázek přehrávaných v průběhu kurzu je zakázáno, s ohledem na osobní data účinkujících.


Průběh výuky:

Výuka proběhne prezenčně dle rozvrhu

Výuka proběhne:  So 5. 10. 9:00--16:50 učebna 76, So 2. 11. 9:00--16:50 učebna 76, So 23. 11. 9:00--16:50 učebna 76

V interaktivních osnovách naleznete studijní materiály a zadání samostatných úkolů či úkolů k procvičení.


Základní literatura:

Barbera, M. L. (2018). Rozvoj verbálního chování. Jak učit děti s autismem a jinými neurovývojovými poruchami. Brno: MUNI Press. 

Cooper, J. O., Heron, T. E., Heward, W. L. (2024). Aplikovaná behaviorální analýza. Druhé vydání. Harlow: Pearson.


Doporučená literatura:

Alberto, P. A., Troutman, A. C. (2012). Applied behavior analysis for teachers. Ninth edition, Pearson. Bailey, J. S., Burch, M. R. (2016). Ethics for behavior analysts. Third edition, Routledge.

Cooper, J. O., Heron, T. E., Heward, W. L. (2020). Applied behavior analysis. Third edition. Harlow: Pearson.  


Chapter contains:
10
PDF
2
Study Materials
3
Video
2
Study text

Chapter contains:
4
PDF
4
Study Materials
1
Video

Chapter contains:
5
PDF
1
Study Materials
3
Video
2
Study text
Previous