Reflexivita v sociální práci: profesionální já jako projekt v sociální práci
doc. PhDr. Pavel Navrátil, Ph.D.
Reflexivita v sociální práci: profesionální já jako projekt v sociální práci
Info
Term
Autumn 2024

Cíle kurzu:

Kurz je zaměřen na rozvoj profesionální identity studentů sociální práce jako dynamického, neustále se vyvíjejícího "projektu". Studenti se naučí aplikovat teoretické koncepty reflexivity na vlastní praxi a rozvinou schopnost kriticky reflektovat své hodnoty, přesvědčení a rozhodovací procesy. Kurz propojuje teoretická východiska s praktickými aktivitami, které podporují rozvoj sebereflexe a reflexivity v profesionální praxi.

Obsah: Úvod do kurzu, seznámení s cíli kurzu, organizační záležitosti a nastavení očekávání. Úvodní reflexe o profesní identitě a osobních hodnotách.


Chapter contains:
1
Image
3
PDF
6
Study text
2
Web
Teacher recommends to study from 23/9/2024 to 29/9/2024.

Tato lekce se zaměřuje na klíčový pojem reflexivity a jeho význam pro rozvoj profesionální identity sociálních pracovníků. Studenti budou diskutovat, jak reflexe ovlivňuje jejich hodnoty, přesvědčení a praxi v sociální práci. Teoretický základ tvoří Schönův koncept reflexivního praktika.

Chapter contains:
1
PDF
Teacher recommends to study from 30/9/2024 to 6/10/2024.

Lekce se zabývá vlivem společenských změn v pozdní modernitě na profesionální identitu. Studenti budou analyzovat, jak globalizace, nejistota a technologické změny formují současnou praxi sociální práce a profesní sebepojetí sociálních pracovníků.

Chapter contains:
1
PDF
Teacher recommends to study from 7/10/2024 to 13/10/2024.

Zaměření na roli reflexivního přístupu v rozhodovacím procesu v rámci sociální práce. Reflexe jako klíčový nástroj pro kvalitní rozhodování.

Chapter contains:
1
PDF
1
Study Materials
Teacher recommends to study from 14/10/2024 to 20/10/2024.

Diskuze o aktuálních výzvách v oblasti sociální práce a jejich vlivu na profesní identitu pracovníků. Jak reagovat na změny a přizpůsobit se novým podmínkám.

Chapter contains:
1
PDF
Teacher recommends to study from 21/10/2024 to 27/10/2024.

Reflexe práce s klienty z různých kulturních a sociálních prostředí. Zkoumání role moci a jejího vlivu na vztahy s klienty.

Chapter contains:
1
PDF
Teacher recommends to study from 28/10/2024 to 3/11/2024.

Řešení etických dilemat pomocí reflexivního přístupu. Jak reflektovat své etické rozhodování a aplikovat principy etiky v praxi.

Chapter contains:
3
PDF
Teacher recommends to study from 4/11/2024 to 10/11/2024.

Význam emoční inteligence v profesní praxi. Jak reflexivní praxe pomáhá rozvíjet emoční kompetence a jejich význam pro profesní identitu.

Chapter contains:
1
PDF
Teacher recommends to study from 11/11/2024 to 17/11/2024.

Lekce se věnuje významu reflexe v procesu supervize. Studenti budou reflektovat vlastní zkušenosti s supervizí a diskutovat, jak může reflexivní přístup podpořit profesní růst a rozvoj. Praktické cvičení v podobě simulované supervize bude součástí lekce.

Chapter contains:
1
PDF
Teacher recommends to study from 18/11/2024 to 24/11/2024.
Study now

V této lekci studenti vytvoří plán svého profesního rozvoje s využitím reflexivních metod. Budou reflektovat, jak se jejich profesní já vyvíjelo během kurzu a jaké dovednosti a znalosti chtějí dále rozvíjet ve své praxi. Výstupem bude návrh individuálního rozvojového plánu.

Chapter contains:
1
PDF
Teacher recommends to study now - from 25/11/2024 to 1/12/2024.

Lekce se zaměřuje na reflexi moci v sociální práci a její vliv na profesní identitu. Studenti budou analyzovat, jak jejich pozice a role ovlivňují vztah s klienty a jak lze moc v sociální práci využít zodpovědně, aby nedocházelo k opresivnímu jednání.

Chapter contains:
2
PDF
Teacher recommends to study from 2/12/2024 to 8/12/2024.

Reflexe aplikace výzkumu pro praxi sociálního pracovníka a jak výzkum přispívá k rozvoji reflexivní praxe a profesního růstu.

Chapter contains:
1
PDF
Teacher recommends to study from 9/12/2024 to 15/12/2024.

Prezentace závěrečných projektů studentů a reflexe nad vlastním rozvojem během kurzu. Diskuze nad dosaženými cíli kurzu.

Teacher recommends to study from 16/12/2024 to 22/12/2024.
Previous