Práce s žáky s ADHD a PAS
Mgr. Zuzana Masopustová, Ph.D.
Práce s žáky s ADHD a PAS

informace k online podobě kurzu

KURZ JE SPOJEN PRO DENNÍ I KOMBINOVANÉ STUDIUM, TAKŽE JE V KURZU VÍCE OSOB, NEŽ SE VÁM MŮŽE PŘI ZÁPISU ZDÁT. KAPACITA KURZU SE NENAVYŠUJE. KONTAKTNÍ OSOBOU JE MGR. TEREZA ŠKUBALOVÁ, PH.D.

Kurz se koná 27. září 2024 online prostřednictvím platformy Zoom. Potkáme se na tomto odkaze:
https://cesnet.zoom.us/j/94665556470
Meeting ID: 946 6555 6470
Po kliknutí na tento odkaz Vás počítač či telefon pravděpodobně vyzve k instalaci aplikace Zoom (možná Vám ale i nabídne volbu připojit se z webového rozhraní). Pak po Vás bude chtít zpřístupnit kameru a mikrofon (obojí prosím povolte) a už budete připojení do videokonferenčního prostředí, v němž bude synchronní výuka probíhat. Připojujte se prosím se zapnutou kamerou a jméno si na svém Zoomu prosím nastavte tak, aby odpovídalo Vašemu skutečnému jménu a příjmení (tedy nikoliv zkratky, přezdívky, jméno partnera nebo spolubydlících). Mikrofon je lepší mít zapnutý jen v okamžiku, kdy do něj chcete mluvit (v Zoomu se snadno zapíná a vypíná kliknutím na ikonu mikrofonu vlevo dole).

V kurzu jste společně studenti denního i kombinovaného studia, tak uvidíte třeba i tváře, které z ostatních předmětů neznáte. 

požadavky na ukončení kurzu

Předpokládá se aktivní účast na výuce (v průběhu dne si opakovaně udělám printscreen Zoomu pro evidenci účasti). Do konce semestru na PdF, tedy do 15. prosince 2024odevzdat do odevzdávárny v ISu příběh osoby s PAS nebo ADHD na základě její autobiografie, kterou jste si přečetli (případně zhlédli, jedná-li se o video/film); je jedno, zda si najdete příběh u nás nebo v zahraničí, důležité ale je, aby byl příběh AUTOBIOGRAFIÍ, tedy vyprávěním reálné osoby, a zároveň, aby tato osobě měla ADHD nebo PAS skutečně diagnostikováno a to nejpozději v průběhu základní školy (tzn. osoby, které si myslí, že mají ADHD nebo PAS, nebo kterým byla některá z těchto poruch diagnostikována až v dospělosti, toto kritérium nesplňují a jejich příběh si tedy pro prezentaci nevybírejte) a aby období dětství bylo v autobiografii zachyceno

příklad vhodných příběhů: 

Carly Fleischmann, Temple Grandin, Naoki Higašida, Daniela Schreiter

nevhodné příběhy:

Josef Schovanec (sporná a pozdě stanovená diagnóza); příběhy popisované pouze z pozice rodičů/učitelů, nikoliv z pozice člověka s PAS; příběhy nereflektující dětství

osnova seminární práce:

- krátká synopse (max 1 odstavec)

- krátce popište několik (minimálně tři) pro Vás osobně nejzajímavějších postřehů, momentů, prožitků popsaných v autobiografii (klidně v odrážkách) a zkuste vysvětlit, jak tuto informaci lze využít v praxi pedagoga

zápočet:

zápočet bude udělen za odevzdání seminární práce splňující zadání - zápočet bude do ISu udělen v prvních 3 týdnech zkouškového období na PdF

Chapter contains:
1
Study text
2
Web
Previous