Prezentační muzejní didaktika
Mgr. Jitka Pešková
Prezentační muzejní didaktika
Základní informace k samostudiu

Kontaktní výuka je rozdělena do čtyř tematických bloků, na něž navazuje prostor k samostudiu. K tomu slouží následující publikace a materiály, k jejichž studiu během výuky budou probíhat instrukce a zpětná vazba při kontaktní výuce. V případě nejasností či dotazů je možné se obracet na vyučující během výuky anebo si domluvit individuální konzultaci e-mailem.


povinná literatura (obsahuje klíčové informace, úzce spjaté s vyučovanými tématy; znalost publikací je ověřována vyučujícím)

  • ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Muzejní edukace. Olomouc: Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 140 s. ISBN 978-80-244-3003-4.
  • JAGOŠOVÁ, LucieVladimír JŮVA a Lenka MRÁZOVÁMuzejní pedagogika : metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. Brno: Paido, 2010, 298 s. ISBN 978-80-7315-207-9. 


doporučená literatura (slouží k doplnění a rozšíření tematických bloků výuky)

  • FOTR, Jiří a kol. Tvorba strategie a strategické plánování. 1. vyd. Praha : Grada, 2012. 381 s. ISBN 978-80-247-3985-4.
  • DIAMOND, J., LUKE, J. J., UTTAL, D.H., Practical Evaluation Guide: Tool for Museums and Other Informal Educational Settings. Plymouth: AltaMira Press, 2009, 140 s. ISBN 978-0-7591-1302-2.
  • MAŽÁROVÁ, Monika. Strategické plánování vzdělávací činnosti muzea. Museologica Brunensia. 2016, roč. 5, č. 1, s. 36-44.
  • JAGOŠOVÁ, Lucie. Evaluace v muzejní pedagogice – teoretická východiska. Museologica Brunensia, 2013, dostupný z WWW: https://digilib.phil.muni.cz/bitstream/handle/11222.digilib/131375/2_MuseologicaBrunensia_2-2013-1_6.pd
  • TALBOYS, Graeme K. (ed.). Museum educator's handbook. 3. vyd. Burlington, VT: Ashgate, 2011, 221 p. ISBN 9781409401537. 
  • KOPŘIVA, Pavel, Jana NOVÁČKOVÁ, Dobromila NEVOLOVÁ a Tatjana KOPŘIVOVÁ. Respektovat a být respektován. 3. vydání. Bystřice pod Hostýnem: P. Kopřiva - Spirála, 2008, 286 stran. ISBN 9788090403000.
  • KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 447 s. ISBN 807178253X. 
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 17/2/2025 to 23/2/2025.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 24/2/2025 to 2/3/2025.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 3/3/2025 to 9/3/2025.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 10/3/2025 to 16/3/2025.
Previous