Základní informace k samostudiuKontaktní výuka je rozdělena do čtyř tematických bloků, na něž navazuje prostor k samostudiu. K tomu slouží následující publikace a materiály, k jejichž studiu během výuky budou probíhat instrukce a zpětná vazba při kontaktní výuce. V případě nejasností či dotazů je možné se obracet na vyučující během výuky anebo si domluvit individuální konzultaci e-mailem.
povinná literatura (obsahuje klíčové informace, úzce spjaté s vyučovanými tématy; znalost publikací je ověřována vyučujícím)
- ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Muzejní edukace. Olomouc: Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 140 s. ISBN 978-80-244-3003-4.
- JAGOŠOVÁ, Lucie, Vladimír JŮVA a Lenka MRÁZOVÁ. Muzejní pedagogika : metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. Brno: Paido, 2010, 298 s. ISBN 978-80-7315-207-9.
doporučená literatura (slouží k doplnění a rozšíření tematických bloků výuky)
- FOTR, Jiří a kol. Tvorba strategie a strategické plánování. 1. vyd. Praha : Grada, 2012. 381 s. ISBN 978-80-247-3985-4.
- DIAMOND, J., LUKE, J. J., UTTAL, D.H., Practical Evaluation Guide: Tool for Museums and Other Informal Educational Settings. Plymouth: AltaMira Press, 2009, 140 s. ISBN 978-0-7591-1302-2.
- MAŽÁROVÁ, Monika. Strategické plánování vzdělávací činnosti muzea. Museologica Brunensia. 2016, roč. 5, č. 1, s. 36-44.
- JAGOŠOVÁ, Lucie. Evaluace v muzejní pedagogice – teoretická východiska. Museologica Brunensia, 2013, dostupný z WWW: https://digilib.phil.muni.cz/bitstream/handle/11222.digilib/131375/2_MuseologicaBrunensia_2-2013-1_6.pd
- TALBOYS, Graeme K. (ed.). Museum educator's handbook. 3. vyd. Burlington, VT: Ashgate, 2011, 221 p. ISBN 9781409401537.
- KOPŘIVA, Pavel, Jana NOVÁČKOVÁ, Dobromila NEVOLOVÁ a Tatjana KOPŘIVOVÁ. Respektovat a být respektován. 3. vydání. Bystřice pod Hostýnem: P. Kopřiva - Spirála, 2008, 286 stran. ISBN 9788090403000.
- KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 447 s. ISBN 807178253X.