Cíle:
Vědomosti: Ucelený přehled vědomostí o tématu propojení pedagogicko-psychologických disciplín s odbornou tématikou předmětů.
Dovednosti: Studenti jsou schopni orientovat se ve výběru oborových kurzů. Jsou schopni, vyhledávat aktuální aktivity pro svoje další sebevzdělávání v souvislosti s konkrétním předmětem, oborem.
Postoje: Osvojit si hodnoty sebevzdělávání. Prohlubovat hodnoty etického chování a zodpovědnosti vůči sobě a druhým. Prohlubovat hodnoty ke zdravému životnímu stylu. Prohlubovat zodpovědnost v oblasti pečlivé přípravy učitele na vyučovací jednotku.
Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět:
- Vyhledat a orientovat se v konkrétních kurikulárních dokumentech potřebných pro sestavení tematického plánu a následně pro zpracování obsahové a metodické přípravy učitele na konkrétní předmět.
- Analyzovat, svoje oborové vědomosti a dovednosti. V souladu s rozvojem svého oboru vzdělání cíleně prohlubovat svoji odbornost.
- Plánovat a realizovat vybrané výchovně-vzdělávací aktivity
- Participovat na výchovně-vzdělávacích aktivitách jako pomocný nebo hlavní lektor dané aktivity
Rozsah: 30 hodin praxe ve školském zařízení
- Celkem se jedná o 30 hodin aktivní práce. Student absolvuje aktivity, při kterých pracuje ve zvolené výukové oblasti se skupinou vzdělávaných. Nejvhodnější formy činnosti jsou: asistentské/učitelské činnosti ve školách, spolupráce s učiteli z praxe, příprava školních akcí, pomoc se školní/třídní dokumentací, příprava třídnické hodiny, suplování atd.
- Individuální příprava studujícího zahrnuje studium zdrojů, příprava podkladů pro výkon praxe, pomoc s organizací vzdělávacích programů, výroba a příprava praktických výstupů pro praxi.
Plánovaná setkání budou zahrnovat více jednotlivých kapitol. Jejich termín bude upřesněn na začátku semestru.
Na konci interaktivní osnovy pomocí odpovědníků proveďte zhodnocení získaných kompetencí.
- povinná literatura
- MAZÁČOVÁ, Nataša. Pedagogická praxe. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-673-4.
- Kyriacou, Ch. (Ed.). (2008). Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál.