Politická ekonomie médií
PhDr. Monika Metyková, Ph.D.
Politická ekonomie médií
Info
Term
Spring 2022

Vyučující: Monika Metyková (University of Sussex, UK a FSS MU, ČR) 

Kontakt: m.metykova@sussex.ac.uk; 32153@mail.muni.cz

Cíle předmětu:

Cílem předmětu je představit studentům optiku politické ekonomie pro studium médií a mediované komunikace. Přístup politické ekonomie je charakterizován studiem sociálních vztahů, především mocenských vztahů,které stojí za produkcí, distribucí a spotřebou zdrojů, v případě tohoto předmětu zejména se zaměřením na komunikační zdroje. Předmět se zaměří na to, jak funguje komunikační podnikání, například jak se komunikační produkty pohybují prostřednictvím řetězce výrobců k velkoobchodníkům, maloobchodníkům a spotřebitelům, jejichž nákupy jsou přiváděny zpět do nových výrobních procesů. Studenti budou také zkoumat politické a ekonomické procesy, které ovlivňují média, jako jsou modely financování a regulační rámce.

 

Forma výuky:

Kurz je vyučovaný blokově. Studijní materiály a prezentace jsou k dispozici v IS MUNI.  

Konzultace jsou možné před seminářem nebo v jiných předem domluvených termínech a to ve formě vidoekonference, emailem nebo skypem či telefonicky.  


Zakončení: předmět je zakončen zkouškou


Podmínky pro splnění studijních povinností:

1) Vypracování závěrečné seminární práce (70%)

2) Vypracování dílčích rozprav o vybraných klíčových tezích a představitelích politické ekonomie médií (30%)


Závěrečná seminární práce má dvě části: analýzu komodity (rozsah: 2000 slov, odkazy na literaturu a další zdroje nejsou součástí rozsahu) a profil mediální organizace nebo korporace (rozsah: 1000 slov, odkazy na literaturu a další zdroje nejsou součástí rozsahu). Odevzdání emailem 10.6. 2022 Zadání je podrobně popsané v sylabu, který je uložený mezi studijními materiály předmětu. 

Rozpravy: v průběhu semestru studenti vypracují dvě krátké rozpravy: 

1.     medailonek představitele/ky politické ekonomie médií s důrazem na jejich přínos pro tento přístup (rozsah 700 slov bez odkazů na literaturu a další zdroje). Odevzdání emailem 6.5. 2022

2.     souhrn klíčových tezí nebo empirických zjištění odborného textu, který je v seznamu doporučené literatury. (rozsah 700 slov bez odkazů na literaturu a další zdroje). Odevzdání emailem 20.5. 2022

Citace z textů v anglickém jazyce nemusíte překládat. 

Odevzdání je možné domluvit dřív nebo později individuálně, prosím kontaktujte mě ohledně této možnosti. Pamatujte prosím, že zkouškové období končí 26.6. 2022. 
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 14/2/2022 to 20/2/2022.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 21/2/2022 to 27/2/2022.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 28/2/2022 to 6/3/2022.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 7/3/2022 to 13/3/2022.
Velikonoce – státní svátek 2.4. 2021
Teacher recommends to study from 14/3/2022 to 20/3/2022.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 21/3/2022 to 27/3/2022.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 28/3/2022 to 3/4/2022.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 4/4/2022 to 10/4/2022.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 11/4/2022 to 17/4/2022.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 18/4/2022 to 24/4/2022.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 25/4/2022 to 1/5/2022.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 2/5/2022 to 8/5/2022.
Seminář 12: Závěrečné zhrnutí a budoucí trendy ve výzkumu politické ekonomie médií
Teacher recommends to study from 9/5/2022 to 15/5/2022.
Previous