SOCIÁLNÍ PRÁCE: BAKALÁŘSKÉ STUDIUM PREZENČNÍ, MAGISTERSKÉ STUDIUM PREZENČNÍ/KOMBINOVANÉ
SPOLEČNÝ SYLABUS PRO PŘEDMĚTY S KÓDEM SPRB1280, SPRN4598, SPRN8898
UČITEL SEMINÁRNÍ ČÁSTI V BC. STUDIU: DOC. PHDR. PAVEL NAVRÁTIL, PH.D.
UČITEL SEMINÁRNÍ ČÁSTI V MGR. STUDIU: DOC. PHDR. MONIKA PUNOVÁ, PH.D.
VYUČUJÍCÍ: VŠICHNI UČITELÉ KSPSP – ŠKOLITELÉ
MÍSTO KONÁNÍ: VIZ ROZVRH (SEMINÁRNÍ ČÁST),
KONZULTACE SE ŠKOLITELEM DLE INDIVIDUÁLNÍ DOHODY
OBOR: SOCIÁLNÍ PRÁCE
STUPEŇ: BAKALÁŘSKÝ, MAGISTERSKÝ
TYP: POVINNÝ
ZÁPIS: BC STUDIUM – 3 SEMESTR, MAN STUDIUM – 2 SEMESTR
ROZSAH: 1 SEMESTR
UKONČENÍ: ZÁPOČET – UDĚLUJE ŠKOLITEL
Předmět Metodologie závěrečné/diplomové práce je vstupním předmětem, který studenty uvádí do tvorby závěrečné/diplomové práce. V následujícím semestru na něj navazuje předmět Konceptualizace a poté předmět Diplomový seminář. Tyto tři předměty tvoří povinnou část studia spočívající v přípravě závěrečné/diplomové práce. Její tvorba zpravidla trvá tři semestry.
V předmětu Metodologie závěrečné/diplomové práce se studenti seznamují a postupují v souladu s Pravidly poskytování konzultací při psaní závěrečné/diplomové práce (viz text níže). Cílem předmětu je zejména naplnění Kroku 1 – volba a formulace tématu a Kroku 2 – zpracování Projektu závěrečné/diplomové práce (dále jen Projekt) a Zadání závěrečné/diplomové práce (dále jen Zadání). Obsah těchto kroků je explicitně popsán v níže uvedené tabulce a jejím komentáři a pro názornost je také červeně odlišen v Postupu tvorby závěrečné/diplomové práce. Obsah a naplnění Kroku 1 a 2 student konzultuje se školitelem své práce v individuálně dohodnutých termínech. Ještě předtím se student účastní seminářů, jež probíhají dle rozvrhu (případně po další domluvě s učitelem semináře).
23. 2. 2024 + dle domluvy
Zápočet za předmět studentům udělují školitelé. Podmínkou udělení zápočtu je vložení oficiálního Zadání do ISU (viz níže). Veškeré materiály studenti odevzdávají v individuálně dohodnutém termínu tak, aby školitel práce měl/a možnost zapsat hodnocení za předmět do IS do konce zkouškového období daného semestru, popř. do konce prodlouženého zkouškového období (tato druhá varianta je možná pouze na základě předchozí domluvy se školitelem).
Harmonogram a postup při naplnění jednotlivých Kroků si studenti dojednávají se školitelem. V průběhu výukové části semestru studenti pracují individuálně na naplnění jednotlivých kroků v návaznosti na konzultace se školitelem. Konzultace si studenti dojednávají se školitelem v termínech a časech, které k tomuto školitel určí. V následující tabulce jsou uvedeny kroky, které jsou nezbytné pro úspěšné absolvování předmětu.
Student jej zpracovává v průběhu výukové části semestru ve spolupráci se školitelem. Projekt může obsahovat tyto náležitosti (obsah Projektu se odvíjí od domluvy se školitelem):
Poté, co školitel práce přijme znění Projektu, student zpracuje Zadání DP. V něm se zaměří především na představení a zdůvodnění klíčových bodů svého výzkumného Projektu (problém a očekávaný přínos, hlavní výzkumná otázka, klíčové teoretické zdroje, metodologie).
Do stanoveného termínu (viz harmonogram) vložte do sdílené tabulky své téma a domluveného školitele.