Rozvrh a důležité organizační informace
Pro kurz je formálně vyčleněna posluchárna P22 a za běžných podmínek se předpokládaly exkurze studentů na jednotlivá pracoviště zabývající se prací s dětmi se specifickými problémy. Vzhledem aktuální epidemiologické situaci toto aktuálně není možné a výuka proto bude - pravděpodobně v průběhu celého semestru - probíhat on-line formou, kdy se jednotlivý odborníci s z praxe připojí pomocí platformy zoom a budou předávat studentům svoje zkušenosti. Technicky budou jednotlivá cvičení (semináře) realizována jako synchronní meetingy, odkaz s pozvánkou bude všem studentům a vyučujícím předmětu zaslán hromadným e-mailem na začátku semestru a následně ještě jednou bezprostředně po uplynutí lhůty pro změny v registraci a zápisu předmětů (14 dní po začátku semestru). Mimo to bude odkaz uložen v ISu ve studijních materiálech, složka "Organizační pokyny". Vzhledem k časovým možnostem externích vyučujících není možné vždy dodržet stanovené hodiny podle standardního rozvrhu, pokud se cvičení uskuteční v jiném čase, bude tato skutečnost v harmonogramu výše zvýrazněna červeně. S ohledem na tyto komplikace jsou adekvátně sníženy požadavky na účast na cvičeních (vyžadována je účast na 3 z 5 cvičení, za účast se považuje připojení k meetingu se zapnutou kamerou). Při přihlášení do zoomu si jako identifikátor volte svoje jméno a příjmení, nepoužívejte za tímto účelem různé přezdívky apod.
S ohledem na další vývoj epidemiologické situace se organizační záležitosti kurzu mohou měnit v průběhu semestru, všechny podstatné změny budou zaneseny v této interaktivní osnově a studenti i vyučující o nich budou informování e-mailem.
Harmonogram
22.10.2020 | Krátké úvodní informace k průběhu kurzu. Tělesné postižení (Dvořáčková) |
5.11.2020 | - výuka se nekoná |
19.11.2020 | Zraková postižení (Žahour) - pozor, změna oproti rozvrhu, setkání proběhne odpoledne od 15:00 !!!! |
3.12.2020 | Poruchy autistického spektra (Budínová) |
17.12.2020 | Poruchy řeči (Rejdová) |
7.1.2021 | Downův syndrom (Pivodová) |
Literatura
- Vítková, M. (2004). Integrativní speciální pedagogika.
Další literatura bude upřesněna v průběhu kurzu v návaznosti na praktické prezentace.
Podmínky ukončení kurzu
a) účast na on-line setkáních. Povolená je absence na setkáních uskutečněných mimo stanovený rozvrh a na jednom setkání podle standardního rozvrhu. Za účast se považuje připojení k meetingu se zapnutou kamerou
b) písemná zkouška, jejímž cílem bude ověřit znalosti studentů jednotlivých typů postižení. Důraz bude kladen na specifika projevů jednotlivých typů postižení, možnosti diagnostiky, podpůrným opatřením a prognóze v kontextu závažnosti poruch. Důraz bude kladen na práci s rodiči a učiteli těchto žáků.