Specializace: Surdopedie 2

Týden 4

Vzdělávání žáků se SP 


ZPĚTNÁ VAZBA NA TÉMA VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SP

naleznate na YouTube - nějaká chyba v ISU - nelze nahrávat multimedia 

zde https://youtu.be/GcA_gKOGpcU

NÁHRADA KONTAKTNÍ VÝUKY

(odevzdat do 13.3. abych vám k tomu stihla dát zpětnou vazbu) 

Zadání: 

  • VYTVOŘTE MYŠLENKOVOU MAPU, KTERÁ SHRNUJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SLUCHOVÝM POSTIŽENÍM V ČESKÉ REPUBLICE 
  • NAPIŠTE CO SI MYSLÍTE O INKLUZI ŽÁKŮ SE SP - konstruktivně (ALE AŽ POTÉ, CO PROSTUDUJETE MATERIÁLY) max. 2 normostrany

myšlenkovou mapu můžete napsat v ruce a fotografii vložit do odevzdávárny či vytvořit v PC například pomocí aplikace  https://www.xmind.net/zen/

text taktéž vložte do odevzdárny

Volba vzdělávací instituce je na rodičích, je však potřeba zhodnotit velkou řadu faktorů. 

PODKLADY PRO VYPRACOVÁNÍ A DALŠÍ INSPIRACE 


Tématická zpráva ČŠI Vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením (v mateřských a základních školách zřízených dle §16 odst. 9 školského zákona)
10-TZ-Vzdelavani-deti-a-zaku-se-sluchovym-postizenim.pdf
PDF ke stažení
Hutyrová, M., & Růžičková, V. (Eds.). (2017). KOHEZE SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKY IV. Olomoucké speciálněpedagogické dny: sborník příspěvků konference : XVII. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami, IV. konference mladých vědeckých pracovníků : konference se konala 15.-16. března 2016 v Olomouci : téma konference: Koheze speciální pedagogiky v současnosti. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.

- Kapitola VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SLUCHOVÝM POSTIŽENÍM V ČR: LEGISLATIVA A PRAXE (A. Hudáková) - pozor některá legislativa se měnila (viz níže) - podstata však zůstává

Hudakova_legislativa_praxe.pdf
PDF ke stažení

Vyhláška 27/2016 O vzdělávání žáků se SVP - novela i s komentáři 

Katalog podpůrných opatření - bude novelizován, ale oblasti podpory se nebudou měnit

Animace a videohospitace projektu Zážitkem k porozumění


Webové stránky škol zřízených podle §16 odst. 9 Školského zákona (škol pro SP/paragrafové školy) 

  • Jaký škola preferuje komunikační systém
  • Jaké stupně vzdělání nabízí (MŠ, ZŠ, SŠ - obory a ukončení)
  • pozor ve vloženém dokumentu nejsou aktuální názvy škol 
VIDEA - SPÍŠE PRO INSPIRACI

https://www.youtube.com/watch?v=qutLdYsvIFc&feature=youtu.be

https://edition.cnn.com/interactive/2019/05/europe/finland-fake-news-intl/

https://www.youtube.com/watch?v=QGfXKCh02xo&list=WL&index=7&t=211s

https://www.youtube.com/watch?v=-71zdXCMU6A&list=PLDW4YOQsPwSo2Hu4p49tNTbASLVJD_nWL&index=3&t=65s

https://www.youtube.com/watch?v=gmGgplQkrVw

https://www.youtube.com/watch?v=AGQ_7K35ysA

https://www.youtube.com/watch?v=zDZFcDGpL4U&t=62s


Pokud vám není něco jasné, klidně napište do diskuze :)