Etická dilemata při interpretaci
Literatura (tučně povinná)
Borland, Katherine, "That's not what I said": Interpretive conflict in oral narrative research. In: Perks, Robert, Thomson, Alistair: The oral history reader. Abingdon: Routledge, 2008, s. 320 - 332. (v ISu),
Etický kodex České národopisné společnosti (v ISu),
Nosková, Jana: Biografická metoda a metoda orální historie. Brno: Etnologický ústava AV ČR, 2014, s. 63 - 72.
Úkol (odevzdání přes úschovnu do úterý 29. 10.)
Studenti odevzdají vlastními slovy převyprávěný rozhovor (souvislý text), který je zpracován na základě předchozí kondenzace a segmentace.
1) Kondenzace: Odbočky, neperspektivní témata a směry nesouvisející se záměry následné analýzy a interpretace by měly být při kondenzaci po kritické reflexi odebrány.
2) Segmentace: Pojmenování segmentů by mělo být voleno takovým způsobem aby pomohlo k identifikaci a vystižení nosných témat pro další analýzu (a aby potenciálně mohlo pomoci při následné tvorbě kódů a kategorií), a aby pomohlo přípravě převyprávěného rozhovoru.
3) Ucelený text - převyprávěný rozhovor - odevzdaný do odevzdávárny (samotné rozhovory odevzdány být nemusí) by již měl identifikovat nosná témata, která budou dále rozpracována během zpracování dalších úkolů - teoretického zakotvení interpretačních okruhů, tvorby kategoriálních systémů a následné finální interpretace.
Převyprávěný rozhovor v úschovně by měl mít rozsah minimálně 2 NS a maximálně 4 NS.