Cíle předmětu: Předmět poskytuje účastníkovi základní informace ke zpracování závěrečné práce, tzn. k volbě tématu, formulaci cílů a rozvržení metodických postupů jako součástem projektu závěrečné práce.
Výstupy z učení: Po absolvování předmětu je účastník/účastnice
schopen/schopna:
·
vyhledat
a použít adekvátní primární a sekundární informační prameny
·
citovat
je dle platné normy (APA) a v souladu s etikou vědecké
práce
·
zformulovat
hlavní myšlenky a popsat postupy zpracování
·
poskytovat
formativní zpětnou vazbu k projektu svým kolegům
· objasnit možnosti využití výsledků práce v učitelské praxi
Osnova:
1. Základní
požadavky na tvorbu projektu závěrečné práce. (1 hod.)
2.
Prezentace projektů v semináři. (2 hod.)
3. Diskuse a
zpětná vazba k projektům. (1 hod.)
Literatura:
Povinná:
Kratochvílová J.,
Svojanovský P. et al. (2020). Standard kvality profesních kompetencí studenta
učitelství. Masarykova univerzita. https://www.
ped.muni.cz/pedagogika/wp-content/uploads/2020/11/Standard-kvality-profesnich-kompetenci-online1.pdf
https://msmt.gov.cz/vzdelavani/kompetencni-ramec-absolventa-ucitelstvi
Trnková, K., Lojdová, K., Novotný, P., Šeďová, K., Švaříček, R. & Zounek, J. Psaní odborných textů. Průvodce tvorbou ročníkové práce na Ústavu pedagogických věd FF MU. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 106 s. ISBN 978-80-210-6863-6.
Pravdová, B. (2014). Já jako učitel: profesní
sebepojetí studenta učitelství. Masarykova univerzita.
Časopis Komenský
Výukové metody:
výklad, práce s textem, prezentace projektu závěrečné práce, diskuse
Metody hodnocení:
Podmínkou
pro získání zápočtu je předložení projektu práce a jeho prezentace
Základní informace ke zpracování závěrečné práce, tzn. k volbě tématu, formulaci cílů a rozvržení metodických postupů jako součástem projektu závěrečné práce.