Cíle a obsah předmětu, vyučující
Cíle předmětu
Předmět Marketingová komunikace se zabývá marketingovou komunikací, tj. navazuje na znalosti získané v předmětu Marketing a tyto znalosti dále prohlubuje v oblasti čtvrtého P marketingového mixu – propagace. Vedle detailního výkladu jednotlivých prvků komunikačního mixu se zaměřuje také na problematiku budování značky, na vývoj jednotlivých komunikačních modelů a modelů hierarchie účinků, které se ve své nejmodernější podobě používají při plánování komunikačních kampaní, resp. vysvětlují reakce spotřebitelů na šířené informace. Speciální pozornost je také věnována procesu tvorby komunikační kampaně.
Na konci tohoto předmětu bude student schopen:
- využít znalostí o základech komunikace a chování spotřebitele relevantní pro účely marketingové komunikace při tvorbě komunikačního sdělení, resp. při vysvětlování formování postoje a reakce spotřebitele na firemní sdělení;
- formulovat pravidla používání značky v rámci podnikového portfolia;
- vysvětlit jednotlivé pohledy na marketingovou komunikaci a výhody využití integrovaného přístupu;
- popsat jednotlivé prvky propagace;
- vypracovat na základě nabytých znalostí strategický komunikační plán;
- vytvořit prezentaci v programu Microsoft Office PowerPoint či jiném prezentačním nástroji a vtěsnat stěžejní části sdělení do časově ohraničeného úseku.
Osnova témat
(pořadí témat v rámci semestru se může změnit)
- vývoj poznání komunikačního procesu;
- řízení značky;
- integrovaná marketingová komunikace;
- direct marketing;
- Public Relations;
- společenská odpovědnost podniku;
- reklama;
- modely hierarchie účinků;
- podpora prodeje, 3D reklama.
Vyučující
Vyučující | |
Renata Čuhlová |
renata.cuhlova@mail.muni.cz |
Michal Ďuriník |
durinik@mail.muni.cz |
Při komunikaci s vyučujícími uvádějte prosím kód předmětu.