Neurologie
doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
Neurologie
Info
Předmět
Období
jaro 2025

Vážené studentky, vážení studenti, 

vítám vás ve výuce předmětu Neurologie. Připojuji pokyny s odkazy na tým předmětu, na doplňkové studijní materiály a stručné rady k samostudiu.

V prostředí MS-Teams je trvale zřízen tým předmětu, do něhož se můžete přihlásit pomocí níže uvedeného odkazu:


Vyučující obdrží vyrozumění o vaší žádosti o zařazení do týmu a povolí vám přístup.

Doporučuji si nejprve uceleně a systematicky nastudovat všechny body sylabu z povinných literárních zdrojů, především ze skript, poté se k nim jednotlivě vracet, doplňovat je shrnutími podstatných faktů, nepovinnými prameny, multimediálními ukázkami a prezentacemi. U každého bloku zaměřeného na neurologické poruchy u dětí a mládeže byste měli získat komplexní představu, která umožní porozumět zákonitostem normální i patologické anatomie a fysiologie lidského nervového systému, nejvýznamnějším chorobným stavům dětského věku, jejich projevům, možnostem diagnostiky, léčby a prevence.

Skripta k předmětu bohužel nejsou vybavena grafickým doprovodem. Poněvadž obrázky představují důležitou pomůcku při studiu a umožňují lepší pochopení, opakování a fixaci základní faktografie, bez níž se jen těžko do oboru proniká, připravil vyučující nabídku doprovodných prezentací a multimediálních materiálů, která je k dispozici v souborech týmu předmětu.

Při své přípravě v předmětu byste měli být schopni odpovědět na následující otázky:

1. Co pojmy uvedené v sylabu znamenají, jaká je jejich podstata?

2. Jaká jsou okolnosti vzniku příslušné poruchy/jevu, možnosti diagnostiky?

3. Jaká je klasifikace a typické projevy dané poruchy?

4. Jaké jsou její ochranné a rizikové faktory?

5. Jaké jsou možnosti její léčby a prevence, souvislost s pedagogickým procesem?

Těžiště vašeho postupu předmětem spočívá na samostudiu dle sylabu a pokynů vyučujícího. K jednotlivým okruhům se můžete kdykoli vracet, v případě nejasností vznést dotaz či připomínku osobně nebo pomocí prostředků elektronické komunikace.
Předchozí
Následující