- Student kategorizuje poruchy vědomí (kvantitativní a kvalitativní).
- Student umí stanovit AVPU skóre.
- Student naplánuje diferenciální diagnostický přístup k pacientovi s kvantitativní poruchou vědomí a definuje priority terapeutického postupu.
- Student umi vyšetřit zornice, meningeální příznaky a známky lateralizace a interpretovat patologii.
- Student formuluje pojem delirium a rozdíl oproti agitaci.
- Student diskutuje příčinu nemocničního deliria.
- Student zná možnosti akutního omezení psychofarmaky.
- Student zná typické stavy, které provází křeče.
- Student zná situace, kdy je třeba začít farmakologicky léčit probíhající křeče/SE.
- Student zná terapii generalizovaného SE.
- Student navrhne vyšetření k diff. dg. křečí.
- Student zná normální hodnoty glykémie.
- Student zná příznaky hypoglykémie.
- Student zná iniciální terapii hypoglykémie.
- Student charakterizuje 2 závažné stavy spojené s hyperglykémií.
- Student zná princip iniciální terapie hyperglykémie a vývoje kalémie.
Intenzivní medicína - cvičení
Den 8: Disability - Alterace vědomí, Návštěva klinického pracoviště (KARIM)
VÝUKOVÉ CÍLE
V této podkapitole se budeme věnovat patologiím, na které bychom měli myslet v rámci písmene D (Disability = porucha vědomí) při ABCDE přístupu.
Texty v jednotlivých podkapitolách jsou vždy shrnutím témat. Plné texty naleznete vždy na konci podkapitoly.
POZOR
- Podmínkou účasti na cvičení je splnění pre-testu (odpovědníku) do půlnoci předchozího dne.