Integrovaný vědní základ pro výuku o přírodě a společnosti 1

Informace k ukončení předmětu

Ukončení předmětu

Požadavky k zápočtu z předmětů 

ZS1BP_IVZ1 Integrovaný vědní základ pro výuku o přírodě a společnosti 1

ZS1BP_PAEK Praktikum k výuce o přírodě a společnosti 1

a

ZS1BK_IVZ1 Integrovaný vědní základ pro výuku o přírodě a společnosti 1

ZS1BK_PAEK Praktikum k výuce o přírodě a společnosti 1

 

 

1. Seminární práce:

Seminární prací je vytvoření portfolia z podkladů k regionálnímu kabinetu, který by učitelé 1. stupně měli využívat při výuce předmětů o přírodě a společnosti. Studenti si vytvoří podklady k momentálnímu místu bydliště. (Portfolio není seminární prací jen tohoto semestru, ale mělo by se postupně rozšiřovat a obohacovat o další materiály během 4. semestrů výuky odborných předmětů Integrovaný vědní základ pro výuku o přírodě a společnosti 1-4 a Praktikum k výuce o přírodě a společnosti 1-4.)

 

Závazné materiály pro portfolio:

1)     Otočná mapka noční oblohy (Je možné zakoupit již hotovou otočnou mapky, případně si ji stáhnout z internetu a sestavit, např. z http://hvr.cz/slunce/zatmeni/6/)

2)     Tabulka srovnávající jednotlivé planety Sluneční soustavy (Dostupná z nejrůznějších publikací věnovaných Sluneční soustavě případně na internetu, např. na http://www.aldebaran.cz/astrofyzika/sunsystem/index.html)

3)     GPS souřadnice místa bydliště (např. obecního úřadu) (Lze změřit přímo na místě pomocí GPS, vyčíst z mapy případně vyhledat na internetu)

4)     Data začátku astronomických ročních období v roce 2011, případně i v roce narození. (K dohledáí na internetu nebo v tisku)

5)     Geologická mapa regionu bydliště včetně legendy. (Např. na http://www.geologicke-mapy.cz/mapy-internet/mapa/ - doporučuji přes Print Screan při rozlišení 10x10 km)

6)     Mapa půdních typů regionu bydliště včetně legendy. (Např. na http://www.nature.cz/monitoring-pud/ctihtmlpage.php?what=1503 – doporučuji podobné měřítko jako u geologické mapy)

7)     Vodstvo regionu bydliště –mapa obce a okolí s vodními toky a nádržemi (např. z www.mapy.cz, dále vypsání názvů všech vodních toků, kterými se voda z vaší obce dostává až do moře+ název povodí a úmoří, do kterého spadá region vašeho bydliště) 

8)     Adresa stanice měřící znečištění ovzduší nejblíže vašemu bydlišti + informace, které údaje tato stanice měří.  (např. http://www.nature.cz/monitoring-pud/ctihtmlpage.php?what=1503)

 

2. Zápočtový test

Zápočtový test kombinuje kontrolu vědomostí a dovedností získaných jednak z e-learningových studijních materiálů a cvičení. Není primárně zaměřen na zvládnutí faktografických údajů, ale klade důraz na pochopení souvislostí a podstaty problematiky jednotlivých témat, především v souvislosti s regionem bydliště studenta.

Test je kombinací testových položek s výběrem odpovědí, doplňování krátkých slovních odpovědí a poznávání vybraných minerálů, hornin a půdních druhů.

Své portfolio si přineste k zápočtovému testu ke kontrole.

 

 

 

Následující