Vzdělávaní a dítě se sluchovým postižením
„Každý je génius. Ale pokud budete posuzovat rybu podle její schopnosti vylézt na strom, bude celý svůj život žít s vědomím, že je neschopná.“ — Albert Einstein
Co vyjadřují jednotlivá schémata?
Legislativa
Základní listina práv a svobod
Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) ve znění pozdějších předpisů
- významná je novela 82/2015 ve které se změnil kompletně §16 který se věnuje vzdělávání žáků se SVP
Vyhláška č. 27/2016 o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných ve znění pozdějších předpisů
- prováděcí vyhláška k §16 školského zákona
Vyhláška č. 72/2005 o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 155/1998 Sb. o komunikačních systémech neslyšících a hluchoslepých osob ve znění pozdějších předpisů
Školy zřízené podle §16 odst. 9 Školského zákona
Podívejte se na webové stránky škol zřízených podle §16 odst. 9 školského zákona. Vytvořte si myšlenkovou mapu, kam si napíšete nabídku studijních oborů a komunikační systém, ve kterém škola vede žáky se sluchovým postižením. Do myšlenkové mapy si můžete dopsat i zajímavosti, na které narazíte.
Školy hlavního vzdělávacího proudu
+ prezentace z výuky
VIDEA - SPÍŠE PRO INSPIRACI
Finland is winning the war on fake news. What it’s learned may be crucial to Western democracy
Why social-emotional intelligence matters in school | Kate Karafotas | TEDxYouth@ISPrague
The Growth Mindset | Carol Dweck | Talks at Google
Universal Design for Learning: UDL
What is Universal Design for Learning (UDL)?
RSA ANIMATE: Changing Education Paradigms
Našli jste také něco zajímavého?