-
Letní historická praktika
-
Nyní studovatTýden 1
-
Nyní studovatTýden 2 Vennovy diagramy a česko-německé stýkání a potýkání v 1. třetině 20. stol. (stručný vhled do problematiky vojenství Rakouska-Uherska)
-
Nyní studovatTýden 3 Hranice - naše ochrana, nebo naše vězení? aneb SLIBY-CHYBY T-graf+rolestorming
-
Nyní studovatTýden 4 Ze Znojma až do prérií Ameriky - Křížovníci s červenou hvězdou a Charles Sealsfield - metoda došlá pošta
-
Nyní studovatTýden 5 Pyramidy (metoda), Znojmo, obři a my? Aneb storytelling s osnovou čili zbrusu nové pověsti znojemské
-
Nyní studovatTýden 6 Takešiho hrad a bitva u Znojma
-
Nyní studovatTýden 7 Znojmo přechodné pohřebiště českých králů, čili po stopách románských a gotických staveb s metodami Rudyarda Kiplinga
-
Nyní studovatTýden 8 Synektika a příběh tří pomníků
-
Nyní studovatTýden 9 Znojemský Benjamin Franklin a 6 klobouků
-
Nyní studovatTýden 10 Velká Morava, Znojmo-Hradiště a metoda Sedmilháři
-
Nyní studovatTýden 11 Pravěké nálezy na Znojemsku metoda klíčových slov a puzzle
-
Nyní studovatTýden 12 Poválečný odsun Německého obyvatelstva a NASA test
-
Nyní studovat5 storyboardů a 5 dalších metod
-
Vennovy diagramy a srovnávací tabulka
Vennovy diagramy vznikly původně jako matematická pomůcka vycházející z teorie množin. Vychází z přesvědčení, že každá množina může obsahovat jedinečné prvky, které nejsou společné s žádnou další množinou, a prvky, které se naopak vyskytují i v dalších množinách, jedná se o prvky společné. Nám v didaktice bude stačit, že se jedná o jednu z důležitých technik čtenářské gramotnosti, která nám odhaluje vzájemné vztahy a souvislosti mezi různými jevy.
Mohou mít dvojí podobu:
Buď podobu klasického diagramu:
Nebo srovnávací tabulky:
JEV A SPOLEČNÉ KRITÉRIUM JEV B
Ukažme si vše na příkladu, představme si, že porovnáme KOČKU a PSA
KOČKA SROVNÁVACÍ KRITÉRIUM PES
hůře/vůbec VYCVIČITELNOST dobrá
maso POTRAVA maso
18 hodin DÉLKA SPÁNKU 6-10 hodin
ano ZATAHOVACÍ DRÁPY ne
mňoukání, vrnění ZVUKOVÝ PROJEV vrčení, štěkání
ano SAVEC ano
Kdybychom tedy hledali, co zařadit do společného rysu, tedy do prostřední části Vennova diagramu, budou to veličiny: SAVEC a POTRAVA, tyto dvě vlastnosti mají PSI a KOČKY SPOLEČNÉ naopak mimo průsečík by ležely další veličiny (VYCVIČITELNOST, DÉLKA SPÁNKU, ZATAHOVACÍ DRÁPY, ZVUKOVÝ PROJEV)
ŠLAPAL, Miloš, Hana KOŠŤÁLOVÁ a Ondřej HAUSENBLAS. Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti. Nový Jičín: Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum Nový Jičín, 2012. ISBN 978-80-905036-8-7.
-
Letní historická praktika
-
Nyní studovatTýden 1
-
Nyní studovatTýden 2 Vennovy diagramy a česko-německé stýkání a potýkání v 1. třetině 20. stol. (stručný vhled do problematiky vojenství Rakouska-Uherska)
-
Nyní studovatTýden 3 Hranice - naše ochrana, nebo naše vězení? aneb SLIBY-CHYBY T-graf+rolestorming
-
Nyní studovatTýden 4 Ze Znojma až do prérií Ameriky - Křížovníci s červenou hvězdou a Charles Sealsfield - metoda došlá pošta
-
Nyní studovatTýden 5 Pyramidy (metoda), Znojmo, obři a my? Aneb storytelling s osnovou čili zbrusu nové pověsti znojemské
-
Nyní studovatTýden 6 Takešiho hrad a bitva u Znojma
-
Nyní studovatTýden 7 Znojmo přechodné pohřebiště českých králů, čili po stopách románských a gotických staveb s metodami Rudyarda Kiplinga
-
Nyní studovatTýden 8 Synektika a příběh tří pomníků
-
Nyní studovatTýden 9 Znojemský Benjamin Franklin a 6 klobouků
-
Nyní studovatTýden 10 Velká Morava, Znojmo-Hradiště a metoda Sedmilháři
-
Nyní studovatTýden 11 Pravěké nálezy na Znojemsku metoda klíčových slov a puzzle
-
Nyní studovatTýden 12 Poválečný odsun Německého obyvatelstva a NASA test
-
Nyní studovat5 storyboardů a 5 dalších metod
-